loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقویم تاریخ دفاع مقدس - جلد بیست و چهارم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

ویراستار احمد حیدری | شعاع الدین فلاح دوست

گردآورنده کتاب فرهاد بهروزی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 827

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جنگ تحمیلی با تحریک رژیم بعثی توسط آمریکا و حمایت کشورهای مرتجع منطقه از صدام شروع شد و فراز و نشیب های زیادی داشت. علی رغم تمامی کاستی هایی که در ایران ِ انقلابی وجود داشت، نیروهای نظامی منسجم و نیروهای مردمی توانستند با همدلی و همکاری مثال زدنی پیشروی همه جانبه ی دشمن را در خاک وطن متوقف ساخته و آن را از رسیدن به اهداف تعیین شده مأیوس سازند. اوج این موفقیت های نظامی و تلاش های رزمندگان فتح خرمشهر و بازپس گیری آن از دست بعثیان بود که باعث اعجاب جهانیان شد و از طرفی حمایت های بین المللی از صدام را افزایش داد. پس از آزادسازی خرمشهر رزمندگان اسلام درصدد برآمدند در خاک دشمن نفوذ کنند، لذا عملیات رمضان طراحی و اجرا شد.

عملیات رمضان در 5 مرحله از تاریخ 22/4/61 آغاز شد. خط و محدوده ی منطقه ی عملیاتی رمضان از کوشک در شمال آغاز می شد و تا رودخانه ی اروند در جنوب ادامه داشت. از آنجا که در منطقه ی شرق اروند عقبه ی دشمن فقط متکی به چهار پل در نشوه و تنومه بود، پیش بینی می شد که در صورتِ سرعت عمل و غافلگیری توأم با پیشروی مناسب، نیروهای زیادی از دشمن به اسارت درآیند و در عمل چیزی نظیر شکستن حصر آبادان (عملیات ثامن الائمه) تکرار شود. عملیات رمضان اولین هجوم گسترده ی رزمندگان اسلام به خاک عراق بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما