loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقویم تاریخ دفاع مقدس (نبرد خونین در چزابه) - جلد هجدهم

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بهمن سال 1360 شاهد یکی از هولناک ترین پیکارهای رزمندگان اسلام با نیروهای بعثی بود؛ نبرد خونین در چزابه که یکی از نابرابرترین مصاف های قوای ایرانی با ارتش صدام بود.

ارتش متجاوز عراق که پانزده ماه بعد از شروع جنگ بستان را از دست داده بود بار دیگر خواست تا مناطق آزاد شده را تصرف کند. لذا صدام حسین خود شخصاً در منطقه جنگی حضور یافت و فرماندهی عملیات را به عهده گرفت. شمار نیروهای دشمن در این عملیات به قدری زیاد بود که به تعبیر یکی از شهدا «صدام با تدارکی که دیده بود حق داشت... این ادعا را قبل از حمله بکند و بگوید که من بستان را گرفتم». اما رزمندگان اسلام در این عملیات با یک گردان در چزابه جلوی حمله ی 12 گردانِ کماندویی عراق را سد کردند و اجازه ندادند ادعای صدام جامه ی عمل بپوشد. به تعبیر امام خمینی پیروزی در نبرد خونین چزابه «با قدرت ایمانی و با قدرت اسلامی» حاصل شد و باعث بر باد رفتن افکار غلط دشمنان گردید.
این کتاب در راستای ثبت و ضبط رشادت های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس نگاشته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما