loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقویم تاریخ دفاع مقدس - جلد نهم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

ویراستار احمد حیدری | شعاع الدین فلاح دوست

گردآورنده کتاب فرهاد بهروزی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 568

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر با عنوان "ضربه های پی در پی"، نهمین جلد از مجموعه ی تقویم تاریخ دفاع مقدس و شامل حوادثی است که از اول اردیبهشت تا پایان آن در سال 1360 در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مقابله با ضد انقلاب و عوامل مزدور در مناطق غرب کشور به وقوع پیوسته است. از آنجا که در اردیبهشت با اجرای عملیات های محدود (به شرح زیر)، ضرباتی پی در پی به دشمن وارد شد و موجبات تضعیف توان رزمی و روحیه ی دشمن و زمینه ی اجرای عملیات های سرنوشت ساز در آینده فراهم گردید و از طرفی تلاش دشمن در سه حمله در مناطق مختلف به شکست انجامید، این کتاب را با نام "ضربه های پی در پی" در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار می دهیم.

آنچه در این اثر مطالعه خواهید نمود شامل: 1) عملیات بازی دراز (مرحله ی یکم)، 2/2/1360، تصرف ارتفاعات بازی دراز در منطقه ی سر پل ذهاب؛ 2) عملیات تپه چشمه 11/2/1360، تصرف تپه ی مهم 242 در منطقه ی غرب کرخه؛ 3) عملیات آفندی در منطقه ی ذوالفقاری در شمال آبادان 25/2/1360، تصرف خاکریز دشمن و میدان تیر آبادان؛ 4) عملیات الله اکبر (خیبر) 31/2/1360، تصرف تپه های الله اکبر و شحیطیه در غرب سوسنگرد؛ 5) عملیات زغن در غرب شوش در 31/2/1360، تصرف آبادی زغن و تپه های اطراف آن در غرب شوش؛ 6) پدافند و مقاومت شدید گردان 178 لشکر 28 در منطقه ی قوچ سلطان مریوان در 7/2/1360 و شکست دشمن؛ 7) پدافند و مقاومت شدید گردان 155 لشکر 28 در منطقه ی قوچ سلطان مریوان در 12/2/1360 و شکست دشمن؛ 8) پدافند و مقاومت شدید تیپ 3 لشکر 16 زرهی در 22/2/1360 در منطقه ی پاسگاه شهابی در شمال طلائیه و جنوب هویزه و شکست دشمن می باشد.

لازم به ذکر است، ضمن تشریح علمیات های یاد شده در روزهای اجرای آن، حوادث و رویدادهای جنگ تحمیلی در اردیبهشت ماه نیز در این کتاب گردآوری و تدوین شده است. امیدواریم مطالعه ی این کتاب برای محققین و پژوهشگران علاقه مند به تاریخ جنگ تحمیلی سودمند واقع گردد. کتاب حاضر مانند 8 جلد گذشته حاصل تلاش چند تن از امیران و فرماندهان زمان جنگ، با حمایت کار گروهی تعدادی از کارکنان پایور و وظیفه در مرکز پژوهش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 1382 تاکنون می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما