loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تطورات گفتمان های هویتی ایران: ایرانی در کشاکش با تجدد و ما بعد تجدد

ناشر نشر نی

نویسنده حسین کچویان

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 293

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دکتر حسین کچوییان در این کتاب خود تلاش کرده است که به تبیین هویت سازان یا راویان اصلی نظریه های هویتی بپردازد. البته در این بررسی تنها به آنهایی استناد شده است که شاخصهٔ یک دوره گفتمانی بوده اند. هدف اصلی در این کتاب، بررسی مسئلهٔ هویت و گفتمان های هویتی ایران است. به عقیدهٔ کچویان، نه تنها تاریخ تطورات هویتی در ایران از آغاز پیوند وثیقی با تاریخ تطورات هویتی تجدد حکایت دارد، بلکه نتیجه و انجام آن نیز بار دیگر این بستگی و ارتباط را به بارزترین وجه بازنمایی می کند. در این بررسی، انواع گفتمان های هویتی ایران طی سه دوره تاریخی از آغاز پیدایی معضله هویت پیش از نهضت مشروطه تا عصر مابعد انقلابی، یعنی دوران پس از انقلاب اسلامی واکاوی و توصیف شده است.

کتاب از 8 فصل تشکیل شده است: فصل اول، پیامدهای تجدد: پیدایی معضله هویت. فصل دوم، نظریه هویت از تجدد تا مابعد تجدد: از عام گرایی و جمع گرایی تا خاص گرایی و تکثرگرایی. فصل سوم، مشکلهٔ هویت در شرق: معضله ای تمدنی یا نزاعی هویتی؟ فصل چهارم، ایران در چالش با تمدنی نو: پیدایی معضله هویت و نفی خود. فصل پنجم، در جست و جوی خود: گفتمان هویتی بازگشت به خویش. فصل ششم، تجدد خود یا بازخیزی ایران در هویت اسلامی اش: هویت انسانی و جهانی ایران. فصل هفتم، عصر مابعد انقلاب: استقرار هویت متجددانه ایرانی و شکل گیری نزاع های هویتی با آن. فصل پایانی، پایان تجدد یا مابعد تجدد: ضرورت انسانی-تمدنی بازگشت به هویت دینی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما