loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راز آنچه مرقوم داشته اند...: نقد و بررسی توافق نامه ژنو و سوییس به همراه بررسی تاریخچه مذاکرات هسته ای از سال 1382 تا 1394

ناشر شهید کاظمی

نویسنده مهدی مطلبی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 462

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بدون شک «توافق ژنو» یکی از مهمترین فرازهای سیاست خارجی کشور در سال های اخیر است که موافقت ها و مخالفت های بسیاری را در پی داشته است.

در نامه ای که دکتر روحانی بعد از انعقاد توافق ژنو در 3 آذر 1392 برای رهبر معظم انقلاب ارسال کرد، از این توافق به عنوان دستاوردی بزرگ و پیروزی تاریخی یاد شده بود؛ اما رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این عبارت اکتفا نمودند: «دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته ای و دیگر دست اندر کاران است…» لذا ضروری ست که متن توافق ژنو به دقت بررسی گردد تا میزان «دستیابی» تیم مذاکره کننده دولت یازدهم، به «آنچه مرقوم داشته اند» مشخص گردد.

«راز آنچه مرقوم داشته اند…» در ضمن فصولی متن توافق ژنو و بیانیه سوئیس (توافق لوزان) را مورد بررسی دقیق قرار داده و در کنار آن نگاهی داشته به تاریخچه مذاکرات هسته ای از سال 1382 تا 1394.

«راز آنچه مرقوم داشته اند…» در 6 فصل آماده شده که شامل: «تاریخچه مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران»، «بررسی نامه ای تاریخی»، «به رسمیت شناختن «حقوق هسته ای» ایران»، «شکستن دیوار تحریم ها در توافق ژنو»، «بررسی بیانیه سوئیس (توافق لوزان)»، «بررسی نظرات و خطوط قرمز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای دولت یازدهم» است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما