loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقایسه ی انسان کامل از دیدگاه بیدل و حافظ

ناشر سوره مهر

نویسنده عبدالغفور آرزو

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 598

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این پژوهش که رساله دوره دکترای نویسنده است در پنج فصل تدوین شده است. مقایسه انسان کامل از دیدگاه بیدل و حافظ بحث محوری و کلیدی این رساله است. بیدل عارفی است شاعر و حافظ شاعری است عارف، مقایسه انسان کامل از دیدگاه این دو نماینده تمام عیار سبک هندی و عراقی از هر منظری معرفت افزاست.

در این رساله تلاش می شود تا مبانی نظری انسان کامل با توجه به آرا و آثار ابن عربی، نسخی، جیلی و دیگر اندیشمندان تحلیل شود و با تطبیق آرای بیدل با این مبانی، فهم تازه ای از کمال معرفت عارفانه دینی ارائه شود. 5 فصل این پژوهش از این قرار است: "طرح کلی تحقیق"، " زندگی و آثار بیدل"، " چگونگی انسان از منظر بیدل"، "انسان کامل" و فصل پنجم که مهمترین فصل این کتاب است "انسان کامل از دیدگاه بیدل و حافظ." در بخش پایانی این کتاب که بخش سوم فصل پنجم می باشد به مهمترین مقوله های مشترک در نگرش بیدل و حافظ مورد بررسی قرار می گیرد. تحلیل، تطبیق و مقایسه از معیارهایی است که هندسه ساختار این رساله بر آن مبتنی است و در واقع این کتاب پاسخ تفصیلی به این پرسش موجز است که "سیمای انسان کامل در اشعار بیدل و حافظ با چه مولفه هایی تبیین و تصویر شده است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما