loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راهنمای موضوعی کتاب ده گفتار

ناشر سوره مهر

نویسنده سعید سرمدی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26647 10003022
19,000 18,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب راهنمای موضوعی کتاب شهید مطهری است. در راستای پروژه موضوعی کردن آثار شهید مرتضی مطهری، این بار به ارائه کتاب ده گفتار پرداخته است.
کتاب ده گفتار را شهید مرتضی مطهری نوشته است و این کتاب راهنمای موضوعی کتاب شهید مطهری است. در راستای پروژه موضوعی کردن آثار شهید مرتضی مطهری، این بار به ارائه کتاب ده گفتار پرداخته است. وی کتاب ده گفتار را به صورت مستقل و کتاب های حماسه حسینی جلدی های 1 و 2 را به صورت یک جلد کتاب های جهان بینی اسلامی شهید مطهری (شش جلد) را نیز به صورت یک جلد دسته بندی موضوعی کرده و در اختیار علاقه مندان علوم انسانی قرار داده است.

نویسنده با این هدف اقدام به موضوعی کردن کتاب های استاد مطهری نموده است که عقیده دارد اگر محققان وقت خود را صرف خواندن کتاب های متعدد و قسمت های غیر مرتبط کتاب کنند، وقت آن ها هدر خواهد رفت. این کار به محققان کمک می کنند که بدانند در هر کتاب چه موضوع هایی وجود دارد و آن موضوع در کدام صفحه کتاب قرار دارد. این کار باعث می شود که مرحله مطالعات کتابخانه ای محققان به حداقل برسد و آن ها به جای معطل شدن فراوان در مطالعه، فیش برداری، دسته بندی و موضوعی کردن آن ها، اکثر وقت خود را در مرحله بررسی، کنکاش، تجزیه و تحلیل و در نهایت خلق ایده های جدید صرف کنند. کتاب ده گفتار به موضوعاتی چون: آثار و نتایج تقوا، آزادی، اجتهاد، بررسی احادیث و احادیث جعلی، احیای فکر دینی، استعمار، اخلاق، اخلاص، اصالت فرد، اصلاح طلبی، امامت و... می پردازد.

فرازهایی از پیام های امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت شهید مطهری: «او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم به تعلیم و تربیت پرداخت. آثار قلم و زبان او بی استثناء آموزنده و روان بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشئت می گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرح زاست. من به دانشجویان و طبقه روشن فکران متعهد توصیه می کنم که کتاب های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه های غیر اسلامی فراموش شود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما