loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث نفس

ناشر سوره مهر

نویسنده عزت الله مهرآوران

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 80

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26652 10003022
6,000 5,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«حدیث نفس» نمایشنامه ای است نوشته عزت الله مهرآوران نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر که در سال ١٣٨٤ بازنویسی شده است ،از مجموعه صاحب منصبان عشق و از چهل حدیث امام(ره) با برداشتی آزاد و با الهام گیری از این کتاب ارزشمند امام (ره) نوشته شده است.

گاهی انسان منتظر است تا کسی از ناکجاآباد بیاید و باری را از دوش او بردارد؛ چرا که او به دلیل بروز بعضی حوادث و اتفاقات ناخوشایند، به تنهایی قادر به رفع مشکل خود نیست. آیا در چنین موقعیتی باید با شرایط نامناسب کنار آمد؟ نمایشنامه حدیث نفس نوشته عزت الله مهرآوران دغدغه جواب های چنین سئوالاتی را دارد. نویسنده در این اثر سعی می کند حقیقت پرمعنایی را به تدریج به مخاطبش یادآوری کند و با توجه به اینکه موضوع انتخابی او دارای کنش زایی است، توانسته تا در راه رسیدن به هدف نهایی نمایشنامه، مخاطب را با خود همراه کند.
معمولاً هر نویسنده خلّاقی باید علاوه بر استفاده درست و شاخص از زبان در آن تحول نیز ایجاد کند؛ یعنی کلمات، ترکیبات و عباراتی نو که با نوع زبان سنخیت داشته باشند و باعث بالندگی و غنای آن شوند نیز وارد زبان بکند. این همان کاری است که مهرآوران در نمایشنامه حدیث نفس کرده است. به همین دلیل هم دیالوگ های نمایشنامه به موقع کوتاه و بلند می شوند و از لحاظ شیوه میزان انتقال دهی هوشمندانه و دراماتیک هستند.
یکی از خصوصیات دیالوگ نویسی در نمایشنامه نویسی، رعایت ایجاز و پرهیز از تکرار بی مورد و تلف نکردن وقت مخاطب است. مهرآوران در این اثر با رعایت این نکته، توانسته دیالوگ هایش را بدون اضافه گویی و پرحرفی بیان کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما