loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسله گفت و گوها در باب «فقه هنر»

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب شامل شش گفت و گوست که چهار مورد در چارچوب فقه خرد (ناظر به یک قالب خاص هنری مانند مجسمه سازی، شعر، غنا و ...) صورت گرفته و دو مورد آخر نیز در چارچوب فقه کلان. در چهار گفت و گوی اول، ترسیم شمایی از فضای بحث فقهی موجود در ذیل موضوعات خاص هنری مدنظر بوده و سپس، نقد برخی برداشت های کم اعتنا به زمینه ها و شرایط تاریخی صدور این احکام، و نیز پرسش و پاسخ هایی جدی در باب مفهوم شناسی غنا، لهو، آلات لهو، تخیل در شعر و ...
اما در بخش دوم (دو گفت و گوی آخر)، به بحث پیرامون «فقه کلان هنر» پرداخته شده است. بدین معنا که قبل از ترسیم و تنسیق قواعد و ضوابط کلان در فقه هنر - که از نصوص مبیّن اهداف و مقاصد کلی و همچنین با نگاه به بالادستیِ شارع در حوزه های مرتبط با این باب، استخراج می شود - ورود به استظهار و استنباط از روایات خاص، ضابطه مند نخواهد بود.
کتاب از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول با عنوان «هنر از منظر فقه خرد»، شامل مصاحبه با اساتید گرانقدر: محمداسماعیل نوری، سید عباس سیدکریمی، سید احمد حسینی خراسانی و یعقوب علی برجی می باشد. فصل دوم که «فقه کلان هنر» نام دارد، دربردارنده مصاحبه با اساتید بزرگوار: ابوالقاسم علیدوست و احمد مبلّغی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما