loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در مکتب عاشورا

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدمهدی آصفی

مترجم عبدالله امینی پور

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 336

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع اثر حاضر، بیان مسایل مختلف مربوط به شخصیت امام حسین(ع) و ابعاد قیام عاشورا است.

در نوشتار حاضر سعی شده است ابتدا به توصیف اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران حکومت امویان پرداخته شده و سیاست دین ستیزی آنان مورد شرح و بررسی قرار گرفته و پس از آن علل رویارویی امام حسین با حکومت بنی امیه و اهداف قیام آن امام، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

نویسنده در همین زمینه به پیامدهای خلافت حاکمان اموی و ضدیت آشکار و پنهان آنان با اهل بیت(ع) اشاره نموده و عوامل و زمینه های شکل گیری قیام عاشورا را از منظری تاریخی شرح داده است.
آنگاه به دستاوردهای مهم قیام عاشورا از لحاظ اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی، اخلاقی و نیز رشد دادن همه جانبه مسلمین و جهان اسلام اشاره نموده و با استناد به متن زیارت عاشورا و زیارت وارث، به گوشه هایی از این نتایج پرداخته است. نویسنده عاشورا را آینه تاریخ معرفی کرده و ترسیم جایگاه بلند شهادت و انتقام خواهی، جدایی حق از باطل، تبیین حقیقت دوستی و دشمنی، زنده نگه داشتن شعائر الهی و ظهور برخی دیگر از آموزه های عرفانی در صحنه عمل را از مهمترین پیام ها و دستاوردهای عاشورا عنوان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما