loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه دکارت

5 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده غلامرضا رحمانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 1000

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26720 10003022
200,000 180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، به بیان مبانی و محورهای مهم مندرج در فلسفه رنه دکارت فیلسوف مشهور فرانسوی می پردازد. در این نوشتار به تبیین ویژگی های فلسفه دکارت و اصول مربوط به آن در مقابله با شک گرایی فیلسوفان قبل از وی نگاشته شد، پرداخته شده و آراء و اندیشه های فلسفی وی، روش شناسی او در فلسفه و نیز آرای وی در زمینه هستی شناسی، خودشناسی شهودی، خداشناسی عقلی، جهان شناسی فلسفی، روش شناسی شک و نقد فلسفی آن و نیز مباحث مربوط به معرفت شناسی، مورد شرح و بررسی قرار گرفته است. نویسنده ضمن معرفی رساله های فلسفی رنه دکارت در موضوعات مختلف فلسفی، به روش وی در زمینه تبیین مسایل مختلف فلسفه اشاره نموده و دیدگاه وی در زمینه مسایلی مانند: وحدت علوم، ماهیت حکمت، ریاضیات عام، منطق ارسطویی، روش تحصیل علم، تبیین شک و ماهیت آن، جواز ورود شک در فلسفه و ضرورت آن، عمومیت شک، تعابیر دکارت در مورد شکاکیت، چیستی و حقیقت نفس و شناخت آن، حالات و محتویات نفس، آزمایش حقیقت، براهین وی در مورد خداشناسی و صفات خدا، اثبات وجود عالم جسمانی، بررسی نسبت بین نفس و بدن و تعامل آن دو با هم، اتحاد نفس و بدن و برخی دیگر از مسایل مربوط به انسان شناسی را مطرح کرده و با استناد به سخنان فلاسفه غرب و اسلامی به نقد و ارزیابی و شرح این دیدگاه ها پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما