loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب شناسی و ماخذشناسی علامه شیخ محمدمهدی آصفی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده علی اکبر زمانی نژاد

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 692

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26722 10003022
16,000 14,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه مقالاتی در مورد ابعاد مختلف شخصیت و اندیشه های فقهی، اصولی، کلامی، تاریخی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی آیةالله محمدمهدی آصفی است. در این مقالات ابتدا به اندیشه ها و آثار تفسیری ایشان پرداخته شده و روش تفسیری وی بیان شده است. آنگاه به روش شناسی ایشان در مورد مباحث فقهی و اصولی به ویژه در زمینه مسایل مستحدثه مالی اشاره شده و مقالاتی در این زمینه ارایه شده است. در ادامه به مباحث تاریخی ارایه شده از سوی این فقیه معاصر اشاره شده و پیشگامی وی در تدوین آثار تاریخی فقه امامیه به شیوه جدید و تاریخ عاشورا، تراجم نگاری ایشان بررسی شده است. مقالاتی در زمینه منابع معرفت دینی، اصل علیت از دیدگاه آیةالله محمدمهدی آصفی، کثرت گرایی دینی از منظر وی، راهبردهای اخلاقی ارایه شده از سوی وی، بررسی و تحلیل ایشان در مورد دعا و انتظار، جایگاه توحید در نگاه اخلاقی و تربیتی وی، نقش بیعت در نظام مردم سالاری دینی از منظر وی، اعتراضات مدنی از دیدگاه ایشان، ماهیت دولت فقیه از منظر وی، تقریب مذاهب در اندیشه وی و تعامل حوزه و دانشگاه از منظر او از مندرجات اصلی این نوشتار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما