loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیرتر از خود

ناشر سوره مهر

شاعر حمیدرضا شکارسری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26752 10003022
15,000 14,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه شعر «پیرتر از خود» گزیده ای از شعرهای مختلف حمیدرضا شکارسری در ده سال اخیر را در برمی گیرد که شامل سروده های وی طی سالهای ۷۵ تا ۸۵ می باشد و نام کتاب هم برگرفته از عنوان یکی از شعرهای همین مجموعه است.

مجموعه شعر «پیرتر از خود» گزیده ای از شعرهای مختلف حمیدرضا شکارسری در ده سال اخیر را در برمی گیرد که شامل سروده های وی طی سالهای ۷۵ تا ۸۵ می باشد و نام کتاب هم برگرفته از عنوان یکی از شعرهای همین مجموعه است. مضمون اصلی کتاب؛ یعنی نقد مدرنیسم و زندگی مدرن شهری برآمده از صداقت شاعر در پرداخت زبانی شعرهاست و برآمده از دغدغه ای ناشی از تضاد تمدن امروز با فرهنگ انسانی، به خصوص فرهنگ انسان شرقی است. استفاده بسیار کم از قابلیت های صوری زبان و ارائه های ادبی، بهره گیری از زبان ساده و بدون برجستگی و در عین حال شعریت آثار از ویژگی های این کتاب است. در این راه کلمات کلیدی که صفاتی تازه، کنایات و ابهاماتی بدیع و تاویل هایی متفاوت را باعث می شوند، نقشی عمده دارند.

طنز تلخی در این شعرها دیده می شود که تنها طنز اجتماعی نیست و به طنز فلسفی پهلو می زند. تاکید بسیار بر خود شعر و شاعری در شعرها (فاصله گذاری) که به نظر می رسد از شگردهای رایج شعرهای شکارسری است نیز در این مجموعه به چشم می خورد. اگر 3مولفه قدرت کلامی، دید تخیلی و دید آفرینشی را برای شعر خوب در نظر بگیریم، شعر شکارسری با استفاده از دید عمیق آفرینشی توانسته به موفقیت برسد «پیرتر از خود» از جمله آثار موفق شعری دهه اخیر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما