loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به جرم شعر (مجموعه شعر)

ناشر سوره مهر

نویسنده علی حاجتیان فومنی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 146

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26785 10003022
14,000 13,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه «به جرم شعر» سروده های علی حاجتیان فومنی را اگر در یک قاب بخواهیم تعریف کنیم، مجموعه ای با شعرهایی آرام و معتدل بهترین تصویری است که در این قاب می تواند برای شکل گرفتن این تعریف نقش ببندد. شعرهایی آرام که زبان آن ها نیز در تعادلی میان یک زبان فخیم رسمی و زبان معمول کاربردی امروزی شکل و قوام یافته است. این تعادل و میانه روی را می توان در کاربرد بین عناصر مختلف شعر مثل عاطفه و تخیل، تکنیک هایی مثل عینیت گرایی و ذهنیت گرایی و همچنین در گستره محتوا بین سنت و تجدد و شعر عاشقانه و متعهدانه به وضوح مشاهده کرد و آن را الگویی برای دیگر شاعران جوان دانست. علی حاجتیان شاعر عاشقانه سرایی است. عاشقانه هایی نرم و آرام با اندوهی ملایم و دلنشین. شعرهای حاجتیان چندان در پی هیاهو و خودنمایی نیستند، آرام اند و بی ادعا، و می شود فهمید که شاعر آنها را بدون تقلا و بیشتر برای دل خود سروده است. می شود فهمید که شاعر چندان دغدغه پسند این و آن را ندارد و همین امر او را با کلمات صمیمی و بی تعارف ساخته است. این شاخصه و هم چنین مطلع های درخشان شعرهای وی، ثابت می کند که او یک شاعر فطری و شعرهایش بیشتر جوششی است. این مجموعه ویژگی مهم دیگر هم دارد و آن جسارت طبع آزمایی شاعر در وزن های مختلف است.

وقتی که عاشقم به سفر فکر می کنم
عاقل که می شوم، به خطر فکر می کنم
ابری است آسمان دلم بی تو هر غروب
حالا فقط به دیده تر فکر می کنم
عمری است در اتاق تهی با خیال خویش
با چشم های مانده به در فکر می کنم
یلداست بخت من به بلندای زندگی
بیهوده در شبم به سحر فکر می کنم
فنجان قهوه حاضر و آماده روی میز
دارم به تو - به تنگ شکر - فکر می کنم

صفحه 43
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما