loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منظومه شهیدان کربلا

ناشر سوره مهر

شاعر رضا آل یاسین (همایون کاشانی)

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 568

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26787 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

همایون کاشانی در حماسه منظومه شهیدان، رشادتهای این قهرمانان عرصه عشق و ایثار را در قالب ترکیباتی دلنشین به زبانی موزون و بسیار جذاب بیان کرده است.

طبع همایون در تشریح و توصیف قهرمانی های عاشقان الله و پیروان سیدالشهدا آنچنان لطیف و دل انگیز است که خواننده را مسحور کرده و بی اختیار بیت به بیت دنبال خود می کشاند.

منظومه شهیدان با نام خدا آغاز می شود و پس از آن شرح کاملی از چگونگی هجرت و سفر حضرت امام حسین(ع) و یاران رشیدش به سرزمین نینوا و خطه تفتیده کربلا و مواجه شدن وی با حرّبن یزید ریاحی و توصیف آزادگی و شهادت این قهرمان آزاده و تشریح کامل واقعه عاشورا و شهادت یاران امام حسین(ع) اعم از علی بن حرّ، زهیربن قین، جناده، حبیبت بن مظاهر، سعید، مسلم بن عرسجه و شیرزن عرصه نبرد کربلا نجریه و پرپر شدن گل زندگی، شش ماهه رباب و توصیف دلاوری ها و مردانگی های شیر بیشه شجاعت و مظهر وفا، حضرت ابوالفضل عباس(ع) و شرح غم ها و قهرمانی های کاروان اسرا و رسیدن به شام، خطبة حضرت زینب کبری(ع) را به زیبایی هر چه تمامتر نشان می دهد.

شایان ذکر است غزلیات همایون نیز بسیار ستودنی است. در این مجموعه عنوان و موضوع هر مثنوی در ابتدای آن ذکر شده است.

شاعر در آغاز کتاب می گوید: «تنها حسین(ع) حسین است. کسی را حدّ آن نیست که در حسین(ع) سستی و کاستی ببیند، توان آن هم نیست که به او چیزی بیفزاید.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما