loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شبیه اسماعیل

ناشر سوره مهر

نویسنده اسماعیل محمدپور

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 117

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26811 10003022
8,000 7,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شبیه اسماعیل مجموعه شعری است زیبا در سه قالب سپید، رباعی و غزل. مضامین اشعار مذهبی، سیاسی، اجتماعی و عارفانه و عاشقانه است. در اشعار سپید، اسماعیل محمدپور بیشتر به مشکلات اجتماعی جامعه می پردازد.

در بخش بعدی با عنوان «یک چند سبد سیب» رباعیات بسیار زیبایی در قالبی ساده که مضامین بیشتر مذهبی و عارفانه و عاشقانه است، عرضه می شود. در این رباعیات شاعر به زیبایی تمام انتظار ظهور یگانه منجی اش، مصیبت های خاندان پیامبر از جمله حضرت زینب(س) و دستان قلم شده حضرت عباس و یاد امام راحل(قدس) و... را به تصویر می کشد. در بخش پایانی این مجموعه نیز غزلیاتی نغز به نظم کشیده می شود. سخاوت نگاه امام خمینی، شخصیت های سیاسی قبل از انقلاب انتظار فرج و... به نظم کشیده می شود. نظرات دیگران در مورد کتاب نوشتم که رباعی «ندبه» اش را پشت کتاب بیاورید، نوشتم که این «حرف اضافة» او یک شعر سپید تمام عیار است. چقدر شعر، چقدر شاعر، چقدر مقدمه، چقدر کتاب، چقدر نام... از آن همه یکی «سلمان» شد برادرم! و یکی همین شبیه اسماعیل می شود، پسر عموی تنی سلمان، پسر عموی تنی شعر، پسر عموی اندوه من. اگر همین شبیه اسماعیل یک اتفاق تازه نباشد، یک آغاز باشکوه است. و دست مریزاد به اسماعیل، فرزند برومند جنگل گیلان. (علیرضا قزوه، شهریور ١٣٨٥)

«هرچند نفسی نمانده تا برگردیم با این دل منتظر کجا برگردیم با ندبة ما نیامدی، حرفی نیست یک جمعه تو گریه کن، که ما برگردیم»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما