loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهر گمشده: فاطمه چه گفت...؟ مدینه چه شد...؟

ویراست دوم

5 (1)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدحسن زورق

مقدمه نویس محمدرضا حکیمی

تعداد صفحات : 788

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب شهر گمشده: فاطمه چه گفت...؟ مدینه چه شد...؟، تحلیلی درباره حضرت فاطمه (س) و سیره و اندیشه های حضرت (س) می باشد. کتاب حاضر در چهار فصل با عنوان های "در عصر بعثت"، "قریش، محمد و فاطمه"، "مدینه النبی و مدینه العرب" و "فاطمه چه گفت؟ مدینه چه شد؟" منتشر شده است.

نویسنده محمدحسن زورق در فصل نخست در چهار بخش جداگانه به "جهان وجای پیامبران"،"نگاه ازشرق به جهان"،"کالبدشکافی جهان"،"خاورمیانه" و "عربستان" پرداخته است. در فصل دوم در پنج بخش به " قریش"، "محمد و خدیجه"، بعثت محمد"، "ولادت فاطمه" و "فاطمه و مکه" پرداخته شده است. در فصل سوم کتاب نیز "هجرت"، "پیدایش دو مدینه"، "فاطمه و علی"، "مدینه النبی" و "مدینه العرب" مورد بررسی قرار گرفته و چهارمین فصل کتاب به "رحلت پیامبر"، "مدینه چه شد؟"، "فاطمه چه گفت؟"،"فاطمه و مرگ" و "ازفاطمه تا مرگ" پرداخته است.

کتاب شهر گمشده: فاطمه چه گفت...؟ مدینه چه شد...؟ که یکی از آثار برتر جشنواره بین المللی کتاب سال ولایت در سال 82 بوده، در 17 نمودار مطالب کتاب را به شیوه ای نموداری ارائه کرده است. کتاب شهر گمشده: فاطمه چه گفت...؟ مدینه چه شد...؟، نوشته محمدحسن زورق است و با مقدمه محمدرضا حکیمی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.

در مقدمه کتاب شهر گمشده: فاطمه چه گفت...؟ مدینه چه شد...؟ آمده است:
جای افسوسی بس گران است که تاریخ تحلیلی و جامع اسلام تدوین نیافت و انسانهایی فراوان - مثبت و منفی - چنان که باید شناخته شدند. انسانهایی که برخی از آنان در تاریخ اسلام آفرینندگان نور بودند و برخی آفرینندگان ظلمت؛ برخی تجسم صحو ( تبلور تام ) آیات قرآن بودند و برخی تجسم محو آیات قرآن...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما