loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی عناصر داستان ایرانی مجموعه شانزده مقاله

ناشر سوره مهر

نویسنده احمد سمیعی

تحقیق و تنظیم کتاب حسین حداد

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 389

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه مقالات مختلف در موضوع عناصر داستانی در داستانهای ایرانی در این کتاب گرد آمده است. مجموعه مقالاتی از نادر ابراهیمی ، مصطفی رحماندوست، حبیب احمد زاده ، احمد سمیعی و . . . که با هدف اشنایی با فرم وقالب داستا نهای ایرانی و به منظور پرهیز از قالبهای رمان و داستانهای غربی که در داستانهای ایرانی جمع آوری شده است.

بررسی عناصر داستانی نوشته حسین حداد مجموعه 16 مقاله است که حاصل نگرشی کارشناسانه به عناصر داستان های ایرانی است . یک مقاله از کتاب که نوشته احمد سمعیی است به عناصر تراژدی در داستان سیاوش می پردازد در این مقاله به بررسی عناصر مشترک تراژدی داستان ها و سپس در داستان سیاوش ، تحلیل چهره های داستانی ، تحلیل داستان و رویداد داستان پرداخته می شود. در مقالات دیگر به بررسی عناصرداستان در داستان سمک و عیار ، هزار ویک شب ، منطق الطیر ،رستم و سهراب ، آثار بیهقی ،بوف کور صادق هدایت ،مثنوی معنوی که توسط نویسندگانی چون مصطفی رحماندوست ، محمد رضا محمدی، عبدالعلی دستغیب ،محمد عزیزی ، حبیب احمد زاده ، و... نگاشته شده است.

همچنین در مقالات دیگری از کتاب به مقایسه وضعیت کنونی ادبیات داستانی با رمان نویسی معاصر ، مشکلات ادبیات داستانی اعم از عوام زدگی ، عدم توجه به متون قدیمی پرداخته شده است . ویژگی مشترک همه مقالات این است که در همه آن ها ابتدا شرح مختصری از داستان داده می شود و سپس به به تحلیل چهره های داستان ، بررسی بستر تاریخی و جغرافیایی داستان ، تحلیل عناصر اصلی داستان و تحلیل رویدادها ی داستان می پردازد .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما