loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انگشت مجسمه

ناشر سوره مهر

نویسنده فرهاد حسن زاده

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 118

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26886 10003022
21,000 20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

« انگشت مجسمه» داستان بلندی است که ماجرای آن به دوران قبل از انقلاب اسلامی مربوط می شود. شخصیت اصلی داستان پسری است به نام جمیل که از مبارزان مخالف رژیم پهلوی است. پدر او در سال 1342 به شهادت رسیده و جمیل درمی یابد دایی وی، در دستگیری و شهادت پدرش دست داشته است.

گذشته برای جمیل تاریک و مبهم است، اما کشف حقیقت نیز وجودش را روشن نمی کند. در شب های حکومت نظامی، مردی غریبه به خانه آمده که مادرش او را دایی اشرف معرفی می کند و همه چیز از حضور همین غریبه آشنا آغاز می شود که روزگاری سرهنگ سازمان امنیتی رژیم شاه بوده و جمیل، خیلی زود از پس تردیدها و نفرت ها و جستجوهایش در می یابد که او قاتل پدرش بوده است. «انگشت مجسمه» کشمکش های درونی جمیل است برای انتقام، اما دایی اشرف، فقط قاتل نیست، برادر مادری است سختی کشیده که دلش برای همه چیز و همه کس حتی قاتل شوهرش می سوزد. این دوگانگی، نقطه پرکشش داستان حسن زاده است؛ نقطه ای که جمیل را با همه ابعاد شخصیتی و عواطف درونی اش تصویر می کند. جایی که باید میان دوست و دشمن مرزی بکشد، اما نویسنده خوب می داند که چه دو راهی دشواری است این انتخاب؛ وقتی که دشمن، نزدیک ترین کس به تو باشد.

آدم ها در «انگشت مجسمه» با لهجه جنوبی حرف می زنند و دیالوگ هایشان فضای جغرافیایی را صمیمی تر و ملموس تر می کند. «انگشت مجسمه» سرگذشت جباریتی است که از آن جز انگشت سیمانی مجسمه اش در دست کودکان چیزی نمی ماند. انگشتی که در پایان داستان، صورت دایی اشرف را نشانه می رود که از سرسپرده های صاحب همان انگشت بوده است. این کتاب دومین رمان نوجوانان فرهاد حسن زاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما