loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگارگری - جلد اول

ناشر سوره مهر

نویسنده پرویز اسکندرپور خرمی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 431

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این جلد از کتاب، که از پنج قسمت تشکیل شده صور انسانی آموزش داده شده است. قسمت اول، مفردات بدن انسانی را آموزش می دهد این قسمت شامل آموزش چشم، ابرو، حدّ فاصل چشم، بینی، لب، گوش، مو، پنجه و... است. قسمت دوم، آموزش پوشش ها شامل دستار و سرپوش شال و کمربند، پا، پایین تنه و بالاتنه و پوشش های آن، می باشد. قسمت سوم، آدمک ها و بیان حالات هیئت انسانی است که انواع آن شامل: گلدانی، جعبه ای، استوانی و... است. قسمت بعدی کتاب سیر تکوین هیئت انسانی از ساده تا پیچیده می باشد. و در قسمت پایانی به موضوع تکوین و ترکیب پرداخته می شود. این کتاب که آموزش نقاشی است به صورت جزءبه جزء توضیحات مفصلی را در این زمینه به مخاطبان عرضه کرده است.

«... نگارگران شیواپنجه، هیئت و صورت انسانی را به شکلی بسیار تنزیهی و با اسقاط اضافاتی دقیق و هوشمندانه و با کشیدگی در صورت ها و اندام ها و جزئیات پیراسته و منزه در چهره، به ویژه در نوع نگاه چشم ها که انتظاری آن سویی دارند و چین های بسیار زیبا و لطیف در پوشش ها که علاوه بر بیان جنسیت و زیبایی در عین سادگی بسیار پیچیده به نظر می رسد چین و چروک در چهره پیر دیر و مغان جملگی از درد فراق و بروز غم زدگی در خم ابروی کمان او، که به دل هر اهل شیفتگی، تیری جانسوز زده است را به نمایش می گذارد...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما