loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امیر قافله عشق: گفتارها و نوشتارهایی درباره امام خمینی (ره)

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده همایون همتی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26927 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب امیر قافله عشق، گفتارها و نوشتارهایی درباره امام خمینی (ره) است که همایون همتی آن را به رشته تحریر درآورده است. کتاب شامل مجموعه مختصری از مقالات، سخنرانی ها و مصاحبه های تحریر یافته در شناخت و شناسایی ابعادی از اندیشه و منش حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

نگارنده مقالات، اصل سخنرانی و مصاحبه ها را، در سمینارها و همایش هایی با مناسبت های مختلف در دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی کشور ایراد نموده یا نگاشته است. در این مجموعه کوشش نویسنده بر این بوده است، تا نگاهی نو و نگرشی تازه به اندیشه و شخصیت امام خمینی صورت پذیرد که برای جوانان و اندیشه ورزان جذاب باشد.

مطالب مقالات را موضوعاتی چون: عرفان حماسی و جامعه گرایی امام خمینی، دیدگاه امام خمینی در باب اخلاق، رهیافت دین شناسی امام خمینی، ضرورت تشکیل حکومت اسلامی از نظر امام خمینی و پیوند فقر و عشق در نگرش عرفانی امام خمینی تشکیل می دهد.

«... کار بزرگ امام خمینی، این پرچم دار مکتب عشق و این عاشق شوریدة بی قرار و جان شیفته و روح آزاده، در همین جاست؛ او توانست؛ در نظر و عمل، عرفانی ناب، شرعی و راستین عرضه کند که هم بر معیارهای دینی و محتوای شریعت استوار و هم با روح نیاز جامعه و زمان و نیاز انسان در بند روزگار ما سازگار است. امام (ره) شهسوار عرصه معرفت و میدان دار یکه تاز وادی عرفان است؛ اما نه عرفان بدعت آلود شبهه ناک، بلکه عرفان پاک شرعی و توحیدی؛ و نه عرفان سکوت، که عرفان خروش، نه عرفان تسلیم، که عرفان ستیز، نه عرفان ذلت، که عرفان عزت؛ و نه عرفان اسارت، که عرفان رهایی...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما