loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه علوم اجتماعی قاره ای: هرمنوتیک، تبارشناسی و نظریه انتقادی از یونان باستان تا قرن بیست و یکم

ناشر نشر نی

نویسنده ایون شرت

مترجم هادی جلیلی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 331

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اومانیسم به روش های گوناگون بر ماهیت فلسفه ی علوم اجتماعی قاره ای تاثیر گذاشته، و به این ترتیب، موجب جدایی آن از سنت انگلیسی - آمریکایی شده است. اومانیسم واژه ی نسبتاً گسترده و توصیفی است که تعریف جامعی از آن وجود ندارد. نخستین ویژگی که می توان برای اومانیسم برشمرد، عبارت است از تماس داشتن با آراء و متون یونان و روم باستان. در واقع زمانی می توانیم خود را دارای موضعی اومانیستی بدانیم که فهممان متکی بر قرائت آثار افلاطون، ارسطو یا سیسرون در طول تاریخ باشد. دومین ویژگی اومانیسم اعتقاد به این است که علم انتقال می باید. سومین ویژگی اومانیسم برداشت آن از معناست. اومانیست ها اساسا جهان بشری را معنادار می دانند و این معنا شامل معنای اخلاقی، زیبایی شناختی و حتی معنوی نیز می شود. از نظر اومانیست ها جامعه ذاتا هدفمند و پدیده ای دارای ارزش اخلاقی، زیبایی شناختی و معنوی است.
نگارنده در کتاب حاضر کوشیده تا به خلأ موجود در فلسف ی علوم اجتماعی اشاره کند و برای رفع آن از سنت قاره ای کمک بگیرد. هم چنین وی سعی داشته تا تمایز فلسفه ی علوم اجتماعی قاره ای را از همتای انگلیسی - آمریکایی اش نشان دهد. وی این کار را از طریق نشان دادن دین فلسفه ی علوم اجتماعی قاره ای به اومانیسم انجام داده است.
این اثر از سه بخش با عنوان های «سنت هرمنوتیک»، «سنت تبارشناسی» و «نظریه انتقادی» تشکیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما