loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهنم تکریت: خاطرات سرگرد آزاده مجتبی جعفری

کتاب برگزیده 20 سال ادبیات مقاومت (بخش خاطرات)

ناشر سوره مهر

نویسنده مجتبی جعفری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 230

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26989 10003022
94,000 89,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در 8 فصل روایتگر بخش اعظمی از خاطرات دوران اسارت سرگرد آزاده مجتبی جعفری است؛ اسارتی که از سالهای پایانی جنگ ـ سال 1367 تا سال 1369 ـ به طول انجامید. از آتش بس تا العماره، بغداد، شهر هزار و یک شب، تکریت؛ آغازی بی پایان، کربلا؛ اسیری در خانه، عید اسارتی، در عزای امام، حزب اللهی ها و گامی به سوی ایران عناوین فصل های این کتابند. نویسنده که خود نیز راوی اثر است سعی کرده در سطر سطر کتاب به واقعیات دوران اسارت بپردازد و از شعاری بودن و دور افتادن از ماهیت اصلی و واقعیات آن دوران بپرهیزد. به همین دلیل در هریک از تجدید چاپهای این اثر با یادآوری بخش دیگری از خاطرات اسارت به صفحات کتاب «جهنم تکریت» افزوده است.

جعفری میگوید: «همیشه نوشتن شیوه زندگی دوره اسارت برایم مهم و جذاب بود. چون این نوع زندگی دور از ذهن مردم است. به همین خاطر سه ماه بعد از آزادی شروع به نوشتن کردم و حدود دو سال طول کشید. بعد از نگارش کتاب همه افراد هم اردوگاهی ام در اسارت آن را مطالعه کردند و کار تکمیل شد.» این اثر با اشاره به تلخ ترین و شیرین ترین حوادث دوران اسارت نوشته شده است. جعفری در خاطرات خود اطلاعات دقیقی از اردوگاه های عراقی و وضعیت اسرای ایرانی در زمان جنگ و پس از اعلام آتش بس میدهد و به بیان دردها و مرارتهای سالهای اسارت خود و دیگر دوستانش میپردازد. نویسنده تلاش کرده خاطرات را به گونه ای بنویسد که در عین حفظ استنادات خاطره و پایبندی به اصول خاطره نویسی، اثر جنبه داستانی داشته باشد و خواننده احساس کند که چیزی بین داستان و خاطره میخواند.

کاوه دوباره پرسید: «ما محاصره شده ایم؛ چکار کنیم؟» این بار جواب دادند: «سلاحتان را زیر تانک ها بگذارید که نشانه تجاوز عراقی ها باشد.» و بعد دستور دادند: «به عراقی ها بگویید که به طرف محل اولشان بروند...»
صفحه20
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما