loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آخرین شلیک: خاطرات کاظم فرامرزی

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب سید قاسم یاحسینی

مصاحبه گر سید قاسم یاحسینی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27044 10003022
37,000 35,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

همیشه اولین ها و آخرین ها در ذهن انسان ماندگار می شود. هر قدر هم این اولین و آخرین ها مربوط به اتفاقات مهم تری باشد، می تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد و نه تنها برای فرد، بلکه در حافظه جمعی یک ملت تبدیل به خاطره شود. «آخرین شلیک» همان طور که از نامش پیداست، یکی از آخرین های ماندگار را برای ما روایت می کند. این کتاب دربردارنده خاطرات کاظم فرامرزی است. او روایت خود را از تولدش آغاز می کند و سپس به جنگ می پردازد و از اتفاقات پرفراز و نشیب میدان جنگ می گوید. فرامرزی درباره همه چیز صادقانه حرف می زند.

از زودخشم بودن دوران کودکی اش تا سردی رابطه اش با خانواده و برادرش، همه را صادقانه بیان می کند و وقتی هم به جنگ و اتفاقات آن می رسد و روایتش از آن روزها را آغاز می کند، گفته هایش برایمان ملموس است و به نظر صادقانه می رسد. اما برسیم به اینکه چرا کتاب «آخرین شلیک» نام دارد؟ ماجرا از این قرار است که این رزمنده با شنیدن خبر پذیرش قطعنامه و در آخرین لحظات جنگ، آخرین گلوله خود را به سمت دشمن شلیک می کند و خودش می گوید این کار را به یاد تمام دوستانی که از دست داده، انجام داده است. صفحات پایانی کتاب هم دربردارنده عکس هایی از کاظم فرامرزی در جوانی و در کنار شهداست.

انسان اولین و آخرین باری که شلیک می کند را هرگز فراموش نمی کند. شاید آخرین تیر جنگ هشت ساله ایران و عراق را من شلیک کردم. قرار بود راس ساعت ده میان نیروهای ایران و عراق آتش بس اعلام شود.... باید کاری می کردم. هر طور بود خودم را به مرز رساندم. چند ثانیه به پایان وقت مانده بود که گلوله ای را به یاد همه شهیدان به طرف دشمن شلیک کردم و این آخرین تیری بود که به سوی عراقی ها شلیک شد.
صفحه 183
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما