loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادبیات کودک: عامل پیوند کودکان دنیا با نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه

مجموعه مقالات

ناشر سوره مهر

مترجم بهاره بهداد

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پژوهش تعدادی از دانشجویان فرانسوی در حوزه ادبیات کودک که در 9 مقاله توسط بهاره بهداد جمع آوری و ترجمه شده است. در این کتاب به موضوعاتی چون: مفهوم رویا و عروسک در ادبیات کودک، تبعیض جنسی، مسئله مرگ در کتاب های کودکان، سیمای کودک معلول در ادبیات و. . . پرداخته است.

بهاره بهداد؛ مترجم با توجه به اهمیت ادبیات کودکان و لزوم پژوهش در این حوزه، گوشه ای از پژوهش های دانشجویان فرانسوی را برای کتاب «ادبیات کودکان» برگزیده است. مقالاتی که وی در جریان جست و جو به آنها دست یافته، بدون مرجع و منبع خاص بوده اند. همین موضوع کار او را دشوار کرد، اما وی سرانجام توانست مقالاتی را از سایت دانشگاه بیابد. وی از مجموع این مقالات، عروسک رویا، نمایش شب، صدا، سیاست، بازآفرینی آثار کلاسیک، معلولیت، نوجوانی و دفتر خاطرات را برگزیده است. مسأله مرگ در کتابهای کودکان را از سایت تخصصی ادبیات کودکان اروپا و مطلبی درباره آموزش به کودکان پیش دبستانی را از یک سایت تخصصی آموزشی برای این کتاب انتخاب کرده است. در زمینه تبعیض جنسی نیز مقاله ای را که نتیجه یک پژوهش وسیع در کتابهای تصویری کودکان بود، مورد استفاده قرار داده است. ادبیات کودکان، نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه دارد که در دروازه فصل تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما