loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هستم اگر می روم: مجموعه داستان برای نوجوانان

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا سرشار

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 48

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27069 10003022
17,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «هستم اگر می روم» شامل سه داستان است با نام های «خانم بزرگ»، «پس از سه روز» و «هستم اگر می روم». «خانم بزرگ»، یادهای حسرت آلود یک نوجوان از مادربزرگی است که حالا دیگر مدت هاست از دنیا رفته است. سرشار در این کتاب با بهره گیری از فضایی احساسی، توانسته این داستان را برای مخاطب نوجوان خاطره انگیز کند؛ چرا که یاد کردن از مادر بزرگ های مهربان برای هر نوجوان و کسی که این مرحله سنی را پشت سر گذاشته همواره نوستالژیک است و نویسنده هم همین وضعیت ذهنی مشترک را دستمایه ای برای خلق یک داستان خواندنی کرده است. «پس از سه روز» نیز ماجرای گم شدن کیف بغلی صاحبخانه قهرمان این داستان به نام غلام است و متوسل شدن وی به رمالان برای پیدا کردن کیف. این داستان، خرافه ها و اعتقادات غلط را با چاشنی طنزی ملیح، به نقد می کشد. «هستم اگر می روم» نیز که نام کتاب برگرفته از این داستان است، ماجرای پنج نوجوان (احمد، کریم، فریبرز، صفدر و راوی) است که در سال سوم یک هنرستان فنی در شیراز تحصیل می کنند.

زمان داستان، پیش از انقلاب است و شخصیت های قصه در سال انتخاب رشته، مایلند به رشته راه و ساختمان بروند اما هنرستان شان، این رشته را ندارد. آنان معتقدند افتتاح این رشته کاری دشوار و غیر ممکن نیست اما مسئولان هنرستان نمی خواهند خود را به دردسر بیندازند و در عین حال در برابر این دانش آموزان ضعف نشان بدهند. این داستان، شرح کشمکش این دو جریان نابرابر است. «هستم اگر می روم» نخستین بار در سال 1360 منتشر شد و در سال 1362، از سوی یکی از موسسات دست اندرکار ادبیات کودک و نوجوان به عنوان کتاب برگزیده سال 1361 کشور برای نوجوانان انتخاب و معرفی شد. این کتاب پیشتر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و اکنون در طرح تجمیع آثار نویسندگان پیشکسوت از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و جمع شمارگان چاپ های قبلی آن به 67100 نسخه می رسد. سرشار در این کتاب با عنایت به شعر علامه اقبال لاهوری که می گوید «هستم اگر می روم گر نروم نیستم»، داستانی در ستایش اراده و همت آدمی خلق کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما