loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حق الناس

5 (1)

ناشر مهدی نراقی

نویسنده علی محمد حیدری نراقی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 358

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در شریعت مقدس اسلام به مساله ی حقوق توجه خاصی شده است که اهمیت و نقش آن در تکامل و هدایت فرد و جامعه برکسی پوشیده نیست. یکی از حقوق مورد تاکید در اسلام، حق الناس است.
نگارنده در کتاب حاضر حق الناس را در سه بخش تحت عنوان حق الناس در امور نفسی (اعضا و جوارح)، حق الناس در امور مالی و اقتصادی، و حق الناس در امور عرضی و آبرویی معرفی و بررسی کرده است. در بخش اول موضوعاتی چون حقوق فرزندان، همسایه، شریک، حقوق یتیمان، خویشان و پدر و مادر و نیز موضوعاتی چون آدم کشی، قصاص، انواع دیه ها و پیمان شکنی ها مطرح شده اند. در بخش دوم به حقوق کارگر و موضوع کم فروشی، رشوه خواری، امانت داری، قماربازی، شراب فروشی، غصب، وقف، دزدی، قرض، وصیت و رباخواری اشاره شده است. در بخش پایانی نیز نخست از زبان و نقش آن در زندگی بشر و انواع آفات زبانی سخن رفته و سپس موضوعاتی چون خیانت، شهادت دروغ، اتهام، وعده دادن، خیانت در مشورت، قذف، تجسس، استهزاء، و غیبت بررسی شده است. مؤلف برای تشریح و بررسی هریک از این موارد از آیات قرآنی، روایات ائمه ی معصومین (ع) و نقل داستان هایی واقعی استفاده کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما