loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجلی نور در هنرهای سنتی ایران

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده حسین یاوری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27128 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در نه فصل به بررسی جلوه هایی از زلال ترین هنرهای این مرز و بوم با عناوین خوشنویسی، نگارگری، فلزکاری، هنرهای چوب و. . . می پردازد.

کتاب حاضر پژوهشی است در تجلی نور در هنرهای سنتی ایران که آن را حسین یاوری پژوهشگر هنرهای سنتی در 216 صفحه نوشته است. در این دفتر توضیحاتی پیرامون خوشنویسی، نگارگری و هنرهای مرتبط، فلزکاری و هنرهای ؟، هنرهای چوپ، بافته های داری، سفال و کاشی، نساجی سنتی، صحافی و تجلید و شیشه گری و هنرهای ؟ آورده شده اند. با عنایت به موضوع و در ارتباط با جلوه هایی که برخاسته از اعتقاد هنرمندان مؤمن عرصه های سنتی، این مجموعه به تجلی نور و انکشافات شهودی در هنرهای سنتی اختصاص یافته است.

با این رویکرد هنر سنتی، هنرها و صنایع بدیعی است که جوهر آن برگرفته از مبدأ و حیانی بوده و دارای صورتی متناسب با آن گوهر است. با این باور از هنرهای سنتی طبعاً منشأ و تأسیس آن به نحوی با اولیاء دین و یا تجلیات باطنی هنرمندان برمی گردد. هنرهایی که طی قرون و اعصار متمادی از طریق استادان متعهد و وارسته، فنون و رموز تولیدی را با حفظ آداب معنوی، معرفت و کرامت انسانی به صورت سینه به سینه و نسل به نسل به شیفتگان و مشتاقان ارائه داده است. بی شک پس از ظهور اسلام، هنرهای ایرانی، مناسب ترین عرصه، نه تنها برای بروز ذوق و اندیشه خلاق هنرمندان بلکه بستر گسترده برای تجلی ایمان و اخلاص و بیان اعتقادات عمیق پاک و زلال استادان و صنعتگران بوده است. اینان زیباترین آثار را با رنجی مقدس و به شوق بیان ارادت به خالق همه زیباییها و خدمت به اجتماع پدید آورده اند. این کتاب تلاش مؤمنانه و رنج مقدس هنرمندان هنرهای سنتی کشور را که با اخلاص کامل، پیوسته و مستمر در خلق آثار با ارزش و ماندگار کوشیده اند را درج کرده است. خوانش این کتاب برای جست وجوگران هنر و تجلی معنویات در هنرهای سنتی بسی سودمند خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما