loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یغلاوی بزرگ

ناشر سوره مهر

نویسنده فرانکلین برانلی

مترجم علیرضا توکلی

photographer مولی ساکس

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 32

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر از سری مجموعه های آموزش ابتدایی برای کودکان است که آن را روماگانز و دکتر فرانکلین برانلی به صورت بیایید علوم را بخوانیم و کشف کنیم طراحی کرده و نوشته اند. آنها باور داشتند که بچه ها می توانند به راحتی مفاهیم علمی را بیاموزند به شرطی که این مفاهیم به روشی منظم به آنها ارائه شود. هر کتاب از این سری یک مفهوم علمی پایه را به بچه ها می آموزد که در این کتاب به یغلاوی بزرگ (ملاقه بزرگ) اختصاص دارد. وی پس از معرفی مفهوم جدید به صورت ساده و روشن، سپس قدم به قدم شرحی بر آن نوشته و آن را با زبان کودکانه که مقتضی این سن است ارائه می کند. علاوه بر این طراحی جلد، قطع و تصاویر رنگی آن مانند نمودار و نقشه ها کمک می کند که بچه ها این مفاهیم را درک نموده و بهتر بفهمند. برانلی در این کتاب یغلاوی بزرگ که یکی از صورتهای فلکی است پرداخته است.

یغلاوی که همان تابه دسته دار یا ملاقه بزرگ است که در قدیم با آن از درون خمره مردان کهن آب می نوشیدند. یغلاوی در تابستان و زمستان قابل خریدن است. اما در شبهای زمستان بزرگ تر به نظر می رسد و نزدیک به افق دیده می شوند. در دم این ستاره نشانگر است که به سوی ستارة قطبی نشانه رفته است. ستارة قطبی از ستارگان مهم نظام کیهانی است. در قدیم دریانوردان با آن راه خود را پیدا می کردند. علاوه بر یغلاوی بزرگ یغلاوی کوچک هم وجود دارد اگر ستارة قطبی را پیدا کنید یغلاویها را نیز پیدا می کنید. در قدیم یغلاوی بزرگ را دب اکبر و یغلاوی کوچک را دب اصغر می گفتند چون آنها را به صورت خرس بزرگ و کوچک می دیدند. آیا شما هم در شب تاریک یغلاویها را می بینید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما