loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سالگرد نهمین نمایشگاه سالانه عکس ایران خانه عکاسان ایران 1382

ناشر سوره مهر

نویسنده خانه عکاسان ایران

خوشنویس حمید عجمی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 72

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مجموعه ای از عکسهای سالانه خانه عکاسان ایران است که به عنوان سالگرد به نهمین نمایشگاه سالانه عکس ایران سال 1382 اختصاص دارد. خانه عکاسان که در سال 1373 افتتاح گردیده است در همان سال نمایشگاهی با حضور بیش از 120 عکاس ایرانی برپا گردید. این نمایشگاه و مراسم مقدمه ای شد برای برپایی نمایشگاههای سالانه که عکس این مجموعه حاصل این تلاشهاست. از آن روز تا هنوز هر سال در 23 شهریور نمایشگاه سالانه عکاسی ایران با حضور قریب به صد عکاس به نام ایرانی برپا و هنرمندان عکاس با ارئه یک ا ثر در این همایش همه جانبه بدون رقابت حضور پیدا می کند. عکاس ایرانی که پس از بروز دو جریان تاریخ ساز (انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی) دستخوش تحول و دگرگونی شد. با تکیه بر او دو موضوع پرتحرک و خبرساز که به مشابهه ؟ برای پرواز عکاسی ایران بود، پرواز و روند ر. به رشد خود را آغاز کرد.

لیکن این شور عمری کوتاه داشت. عدم بنیه علمی مناسب در دانشگاهها، عدم رعایت حقوق مؤلفین، بروز رسانه ها به عنوان بستر نامناسب برای عکس و تفرقه های صنفی و گروهی از جدی ترین عوامل این توقف به شمار می آمد. در این راستا (خانه عکاسان ایران) با شعار وحدت، تشکل و تفکر کوشید تا با ایجاد وحدت و همدلی میان عکاسان در جهت ایجاد تشکلهای مختلف، همکاری و همیاری کند، برپایی نمایشگاههای ادواری مستمر که در تاریخ عکاسی ایران بی نظیر است. برگزاری نشستهای تخصصی و سمینارها، برپایی اولین جشنواره بین المللی عکس در تاریخ عکاسی ایران با استانداردها و کیفیت بین المللی و ایجاد انجمن عکاسان فردا، سرمشق و آغازی برای روند رو به رشد عکاسی ایران بود. برپایی مستمر نمایشگاه سالانه عکس ایران با حضور عکاسان ایرانی در کلیه شاخه های عکاسی اعم از طبیعت، خلاق، مستند اجتماعی، انتزاعی، تبلیغاتی، پرتره و... بروز استعداد بالقوه عکاسی ایران است که با چاپ مجموعه آثار به صورت کتاب حاضر، شاه راهی دیگر برای مانایی و برقراری ارتباطات بین المللی گشوده خواهد شد. کتاب حاضر، دربردارنده عکسهایی از این مجموعه مذکورات که بیشتر رنگی بوده و بیانگر دید عکاسان ایرانی به جهان و پیرامونشان هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما