loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خورشید مشرق

ناشر سوره مهر

نویسنده خانه عکاسان ایران | نیکول فریدونی

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 72

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه ای از عکسهای سپید و سیاه نیکول فریدنی، عاشق و دلباخته ایران زمین است که در 72 صفحه و 69 قطعه عکس گرد آورده شده است. فریدنی امروزه در نزد دوستداران عکس و طبیعت آوازة بلند دارد و جایگاه او به عنوان عکاس حرفه ای در میان برجسته ترین هنرمندان عکاس، ممتاز و شاخص است. وی در عکاسی گرایش به مناظر طبیعی دارد و عکس معروف سیاه سفید وی از قله پرصلابت دماوند، گواه این حقیقت است. وی در عکاسی با استفاده از ابزارهای جدید در مسیر عکاسی حرفه ای قرار گرفت که عکسهای این مجموعه به آشکارا بر این حکایت از هنر او حکایت می کند. ظرافت و لطافت کار نیکول به خصوص در ثبت مناظر طبیعی به قدری است که دوستداران او معتقدند نیکول از دوربین عکاسی مانند قلم مو استفاده می کند.

قالبها و تابلوهای جالب و جذاب وی از طبیعت پرشکوه ایران زمین، از جنگل و کویر، ابرها و بادها، طوفان شن، آدمها و حیوانات گرفته تا پیر مردان و زنان روستایی نشان از این باور است. وی روح حساس و لطیف دارد و به سرعت از زیباییهای اطرافت تأثیر می پذیرد و حس خود را از محیط با دوربین بر صفحه منتقل می کند تا اثر زیبا خلق کند. وی در خارج از ایران هم شناخته شده است و به عنوان عکاس بین المللی فعالیت می کند. او با عشق صمیمانه و سالها مسافرت در دل دشتها و جنگلهای ایران توانسته تابلو زیبایی از طبیعت ایران به جهان نشان دهد. او انتهای هر کویر و پشت هر کوه و تپه ایران را می بیند و در چهرة مردان و زنانش صلابت و شکوه دیرینه را. در تمامی مناطق ایران، برای بسیاری از چوپانان، ساربانان و روستاییان نیکول آشناست زیرا روزی وی را سوار بر اتومبیل عجیب و غریبش در دامن دیارش دیده اند عکسهای این مجموعه گواه هویت، شخصیت و ملیت ایرانی اوست. عکسهای او سفری به دشتهای سر سبز، کویرهای مواج، کوهستانهای بلند، آبشارهای زیبا، رودخانه ها، خانه های روستایی و مردان بزرگ این مرز و بوم را به ما نشان می دهد که دنیایی از حرف را در خود نهان دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما