loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماه شبیه چیست؟

3 (3)

ناشر سوره مهر

نویسنده فرانکلین برانلی

مترجم علیرضا توکلی

photographer ترا کلی

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 32

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ماه شبیه چیست، از سری کتابهای بیایید علوم را بخوانیم و کشف کنیم برای کودکان و نوجوانان است که آن را فرانکلین برانلی نوشته و علی رضا توکلی ترجمه کرده است. صفحات کتاب پر از نقاشیهای زیبایی از سطح ماه و فضانوردان است که آن را توکلی تصویرگری کرده است. کتاب حاضر، در 32 صفحه کشف معمای ماه است که در روزگاران دور عده ای فکر می کردند، ماه شبیه آدم است و عده ای فکر می کردند شاید خرگوش، یا دختر و پسری که با سطل آب می برند یا یک گربه و یا تکه ای پنیر. اما برانلی برای فهم کودکان و نوجوانان می گوید، کمی شبیه زمین است، فقط در آن آب و هوا وجود ندارد. روزها گرم و شبها خیلی سرد است. فضانوردان که تعداد آنها به دوازده تا می رسد، با لباسهای مخصوص به ماه رفته اند و با خود عکس و تصاویر زیادی به همراه آورده اند که به دانش ما از کرات دیگر کمک می کند.

وی می گوید که در ماه همواره شب است، یعنی در حالی که خورشید می درخشد می توان ستارگان را تماشا کرد. در پایان زمین را با ماه مقایسه کرده است که کمک بهتری است برای کودکان و نوجوانان که با زمین ملموس ترند. آخر کتاب را به آزمایشهایی دربارة ماه اختصاص داده است که روزی شاید هم به ماه رفتیم و کارگر شهرسازی بر روی آن شدیم. این کتاب بر این باور است که بچه ها می توانند به راحتی مفاهیم علمی را بیاموزند به شرطی که این مفاهیم به روشنی و منظم به آنها ارائه شود. هر کتاب از این سری، «بیایید علوم را بخوانیم و کشف کنیم» یک مفهوم علمی پایه را به بچه ها معرفی می کند. سپس شرح قدم به قدم آن را با نوشته ای ساده و روشن که مقتضی این سن است ارائه می کند. علاوه بر این طراحی جلد، قطع و تصاویر آن، مانند نمودارها، نقشه ها و... کمک بزرگی به زودفهمی کودکان و نوجوانان می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما