loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیا در کرات دیگر زندگی وجود دارد؟

ناشر سوره مهر

نویسنده فرانکلین برانلی

مترجم علیرضا توکلی

photographer ادوارد میلر

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 32

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، از سری کتابهای بیایید علوم را بخوانیم و کشف کنیم نوشتة فرانکلین برانلی است که علی رضا توکلی آن را برای کودکان و نوجوانان ترجمه کرده است. تمام صفحات کتاب مملو از تصاویر زیبا و خیالی است که آن را «ادوارد میلر» نقاشی نموده است. در زمین، حیوانات، گیاهان و خزندگان وجود دارند. آیا در کرات دیگر چنین چیزی وجود دارد. این پرسش است که در سراسر کتاب برانلی می خواهد به آن جواب بدهد. حدود صد سال پیش در روزنامه نوشته بود که در کره ماه، گیاهان و حیواناتی وجود دارند که با زمین فرق دارند. درختی که خربزه بار می آورد. گاومیش و خرسی که روی دو پا راه می روند از نشانه های آن است. انسانهای شبیه ما که بدن آنها پوشیده از موست و پرواز می کنند و خیلی مهربان اند.

گویا باور می کردند که مریخیها به زمین آمده اند و به شهرها حمله برده اند که رادیوها به این شایعه کمک کردند. در سال 1350 که انسان به ماه فرود آمد دیگر کسی چنین فکر نمی کرد. ماه شبیه جهانی مرده بود که در آن نه گیاهی به هم می رسید و نه از حیوانات خبری بود. عده ای گفتند شاید در مریخ یا در زهره و یا در عطارد، انسانهایی زندگی کنند. اما وقتی سفینه ای به آنها فرستاده شد، همه دیدند که آنها نیز شبیه ماه هستند و خیلی هم گرم تر و سردتر. عده ای گفتند شاید در مشتری و یا در سایر منظومه های شمسی انسان و حیوانات و گیاهان به هم برسند، عده ای گفتند، ممکن نیست و عده ای گفتند: چرا امکان دارد. پایان با خودآزمایی همراه است که به بهتر فهمیدن کتاب کمک می کند. این کتاب در پی آن است که کودکان می توانند مفاهیم علمی را درک کنند که ساده، منظم و روشن باشند و قدم به قدم با نوشته های ساده و روشن که مقتضی سن کودکان و نوجوانان است مطالب ارائه شود. علاوه بر این طراحی، قطع و تصاویر رنگی مانند نمودار و نقشه ها در کتاب می تواند کمک خوبی به بچه ها باشد که در این کتاب آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما