loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب مهر 1: مجموعه داستان جوانان بعد از ظهر همه جمعه ها

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب کارگاه قصه و رمان حوزه هنری

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 162

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب مهر، مجموعه داستان کوتاه جوانان است که در یک مقدمه و 27 داستان به چاپ رسیده است. محتوای داستانها متفاوت و متنوع بوده و از هر دری سخن رفته است...

با سوژه های گوناگون و خیالات زیبای جوانی از طبیعت و واقعیتهای اجتماعی که آنان را به صورت آشکار و نهان دربرگرفته اند. نحوة پرداخت، ساختار داستانها بیشتر روایی و به صورت سیال، اداء شده اند. کتاب مهر(1) که سالانه در یک جلد، از سوی کارگاه قصه و رمان، حوزة هنری منتشر می شود اولین آن است. مرکز آفرینشهای ادبی استانهای حوزه هنری، گزیده ای از آثار را پس از بررسی اولیه و جمع آوری، در اختیار کارگاه قصه و رمان قرار می دهد که پس از بررسی به صورت گزینشی چاپ می شود. «بعدازظهر همة جمعه ها» منتخب از چهارصد اثر رسیده به دبیرخانه است که پس از بررسی و گزینش، 27 اثر ـ داستان منتخب به چاپ سپرده شده است. کتاب مهر(1) مصرف داستان نویسان مستعد و توانای جوان کشور است که نمایانگر حاصل تلاش هنرمندانه و خلوت اندیشه و نوع نگاه آنان به زندگی و انسان در عرصة داستان کوتاه است.

بعدازظهر همه جمعه ها، که اسم کتاب از آن انتخاب شده است، نمونه کامل از اکثر داستانهای کوتاه کتاب است. زنان و مردانی دور از دغدغه مرگ و مرگ اندیشی در ویلا نشسته با هم گپ می زنند. که سر و کله فامیل فوت شده شان که سالهاست مرده است با سرفه های کشدار پدیدار می شود. می گویند او نمرده است و هرگز نمی میرد، شبه مرگ، آنان را سایه به سایه دنبال می کند. همواره ناظر رفتارها و گفتار آنهاست. پایان این داستان چنین تمام می شود. طبق این روایت، او صد سال پس از این ماجرا همچنان گاهی آن حوالی دیده شده است؛ شاید این طوری بد شد و البته نویسنده معتقد است که به هر حال جهان به کسی نیاز دارد تا عصرها آب دهنش را روی زمین تف کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما