loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنت و نوآوری در شعر معاصر

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده قیصر امین پور

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 550

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب سنت و نوآوری در شعر معاصر، نوشته قیصر امین پور است و در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. نگارنده قیصر امین پور، در این دفتر با نگاهی فراتر از سنت گرایی و مدرنیسم، سنت و نوآوری و چگونگی پیوند پویای آن ها را به عنوان مهم ترین مسئله هنر و ادبیات در جوامعی که دوره گذار را پشت سر می گذارند، در می نگرد.

نویسنده پس از تحلیل و تفکیک تعاریف سنت و نوآوری، معانی گوناگون دینی و ادبی آن دو را به روشنی باز می نماید تا در پرتو آن، معنی، نقش و کارکردهای دو عنصر سنت و نوآوری را در هر اثر هنری و نیز در روند کلی تاریخ هنر و ادب آشکار سازد.

در این مسیر به بررسی فلسفه تاریخ، تحول و تکامل هنر و ادبیات، جامعه شناسی، روان شناسی و مردم شناسی سنت و نوآوری در ایران و نیز مفاهیم کلی و بنیادین مانند: شکل، محتوا، سبک و نسبت آن ها با موضوع مورد نظر می پردازد. سپس سیر نقد ادبی در ایران، دگردیسی قالب ها و قواعد شعر فارسی (از آغاز تا امروز)، نوآوری سبک هندی و سنت گرایی دوره بازگشت، زمینه های اجتماعی و فرهنگی و نقد و نظر در شعر و شاعران عهد مشروطیت، ادبیات انقلابی و انقلاب ادبی، ویژگی های دوره گذار تا دوره جدید در آغاز قرن حاضر و زمینه های پدید آمدن شعر معاصر از فصل شکفتگی تا آستانه پختگی و چگونگی شعر نو یا آزاد و نیمایی را بررسی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما