loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با چوب و هنرهای مرتبط با آن

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده حسین یاوری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27366 10003022
33,000 31,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، آشنایی با چوب و هنرهای مرتبط با آن است که هنرهایی همچون، خراطی سنتی، کنده کاری، منبت کاری، مشبک کاری، معرق و... را شامل می شود که آن را دکتر حسین یاوری با یک پیش گفتار و هفت فصل نوشته است.

در فصل اول وی به مروری بر پیشینه استفاده از چوب در ایران و دیگر کشورهای جهان پرداخته است.
در فصل دوم تعریف ویژگیها (محاسن و معایب) و طبقه بندیهای کلی چوب؛
در فصل سوم آشنایی با برخی از انواع چوبهای مورد مصرف در هنرهای مرتبط با چوب؛
در فصل چهارم آشنایی با عمده ترین ابزار و وسایل کار مورد نیاز در هنرهای مرتبط با چوب؛
در فصل پنجم آشنایی با مواد چسبنده؛
در فصل ششم آشنایی با انواع اتصالات؛
و در فصل هفتم آشنایی با صنایع و هنرهای مرتبط با چوب را آورده است.

کتاب همراه عکس و تصاویر و نمونه هایی از کارهای با چوب و هنرهای مرتبط با آن است که با زیرنویس و در پایان با کتاب نامه که تنها منبع در مورد هنر چوب است آورده شده است.

از آنجا که آشنایی علاقه مندان به هنرهای صناعی ایران و پژوهشگران و دانشجویان عزیز با سوابق ویژگی ها و چگونگی و نحوه تولید آثار و صنایع و هنرهای مرتبط با چوب امری ضروری است این کتاب که حاصل بیش از 35 سال فعالیت در عرصه هنرهای صناعی است دکتر حسین یاوری توسط موسسه آموزش عالی سوره، به خوبی آراسته و نوشته است.

چوب، فراوان ترین مادة موجود در طبیعت است که از روزگاران گذشته مورد استفاده بشر بوده است. از خلال نوشته های محققان، مورخان و باستان شناسان می توان استنباط کرد که در ایران عصر حجر استفاده از چوب مرسوم بوده است. آثار به جا مانده از هنرهای مرتبط با چوب نظیر منبت، مشبک معرق، نازک کاری، گره چینی، خاتم و... که هم اکنون زینت بخش گنجینه های هنری است حکایت گر ذوق و خلاقیت و تلاش مؤمنانه هنرمندان ایرانی در بهره گیری از چوب به عنوان ماده اولیه مناسب و شکل پذیر است که آگاهی از این گونه آثار و دریافت دقایق و ظرایف کار مستلزم بررسی های دقیق کارشناسانه و انسجام پژوهش های گسترده در عرصه هنرهای مرتبط با چوب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما