loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلوه ی دراماتیک قرآن کریم: با تکیه بر احسن القصص

ناشر سوره مهر

نویسنده سعید شاپوری

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 328

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27386 10003022
23,000 21,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب درهفت بخش ( که هر یک بر اساس مشی تألیفی کتاب حضور نامیده شده اند ) به بررسی ویژگیهای دراماتیک قرآن،اهمیت قصه درقرآن،شان نزول سوره یوسف،جلوۀ داستانی سوره یوسف،شخصیت درقرآن کریم، احسن القصص قرآن کریم درتعزیه ، تئاتر ، سینما و .... می پردازد .

سعید شاپور در این کتاب با دید وسیعی که نسبت به ادبیات داستانی و شناختی که از قصه های قرآن داشته سعی در بازشناساندن خصایص فنی و اهداف قصه های قرآنی می کند. شاپور با علم بر اینکه بخش اعظمی از آیات قرآنی به قصص اختصاص دارد و با آگاهی از اینکه درک این قصه ها امکان شناخت یکی دیگر از وجوه معجزه قرآن را فراهم می کند، می کوشد تا با شناخت الگوی روایتی قرآن و چگونگی بیان حکمت ها، راهی را برای مطرح کردن این داستان ها در دنیای هنر به ویژه هنر نمایش بگشاید.

نویسنده برای دست یافتن به این هدف، ابتدا شمایی کلی از مفاهیم قرآنی و داستان های آن را ارایه می دهد و در گام بعدی، کامل ترین و زیباترین قصه های قرآن را با همه گیرترین الگوهای روایتی درام مقایسه می کند و از پس این مقایسه، او تفاوت میان روایت دینی و غیردینی یک نمایش یا یک فیلم را می یابد. سعید شاپور برای مشخص کردن جلوه های دراماتیک قرآن کریم از ورای هزار سال ادبیات، عرفان، فلسفه و همچنین تفاسیر و تاویل های قرآن عبور می کند و نگاهی دوباره به احسن القصص می اندازد و بر اساس آن تلاش می کند تا شیوه بیان مناسبی برای مفاهیم معنوی، به خصوص داستان های قرآنی را پیدا کند. او در واقع سعی می کند این نکته را به مخاطب یادآوری کند که همچنان که تئاتر و سینما می تواند معناآفرین باشد، داستان های قرآن می توانند دستمایه خلق اثربخش ترین و قدرتمند ترین درام های دینی باشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما