loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات یک الاغ

ناشر سوره مهر

نویسنده سوفی سگور

مترجم سهیلا صفوی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27501 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کادیشون راوی داستان «خاطرات یک الاغ» است. کادیشون خاطراتش را می نویسد تا ارباب کوچولویش «ژاک» دنیای او را بهتر بشناسد و مثل خیلی دیگر از آدم ها خیال نکند که الاغ ها هوش و استعدادی ندارند. کادیشون خاطراتش را می نویسد که دیگر کسی به او نگوید «الاغ نادان!»؛ می خواهد همه او را بشناسند و «الاغ باهوش» صدایش کنند. «خاطرات یک الاغ» تصویری است از رفتار ناعادلانه و به دور از انصاف برخی آدم ها با حیوانات. کادیشون در این کتاب، با زبانی کاملا صادقانه، که نافی برخی حیله گری ها و بدجنسی هایش با برخی آدم ها هم نیست، خاطراتش را از صاحبان متعددی که داشته به شیوه ای داستانی روایت می کند. او الاغی است که همه چیز را می فهمد و درک می کند.

روایت او از درد ها، شادی ها، حسرت ها، شرم ها و فریب هایش، او را به یک راوی کاملا زنده و قابل اعتماد برای کودکان و نوجوانان بدل کرده است، ضمن اینکه انتخاب چنین راوی در ذات خود، جذابیت های فراوانی برای این گروه سنی دارد. کادیشون در طول داستان، به عنوان موجودی زنده و دارای هوش سرشار، به سادگی با بی عدالتی های بسیاری از صاحبانش مبارزه می کند و تن به بسیاری از رفتارهای آن ها نمی دهد، ضمن اینکه خاطرات بسیاری نیز از کمک کردن به کودکان و صاحبان مهربانی نقل می کند که او را دوست داشته و به هوش و فهم او اعتقاد داشته اند. کتاب «خاطرات یک الاغ» در ۲۷ فصل نوشته شده و می توان آن را در گونه ادبیات تخیلی جا داد. ضمن اینکه داستان به لحاظ پرداخت و انتخاب راوی، قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به یک اثر انیمیشن دارد. «بازار روز»٬ «مخفیگاه»٬ «آتش سوزی»٬ «مسابقه الاغ ها»، «سرداب ها» و «دزد ها» از فصل های تشکیل دهنده کتاب هستند.

ژاندارم ها همه آن بیچاره ها را آزاد کردند. الاغ ها را به خانه ییلاقی مادربزرگ برگرداندند، زخمی ها را به بهداری بردند و دزد ها را به دادگاه تحویل دادند. سردسته دزد ها محاکمه و محکوم به مرگ شد. بقیه دزد ها به چندین سال زندان محکوم شدند. اما در مورد خودم، من مورد ستایش همه مردم قرار گرفتم. هربار که بیرون می رفتم، صدای کسانی را که از کنارم می گذشتند، می شنیدم که می گفتند: «این کادیشون است، همان کادیشون معروف که تنهایی به تمام الاغ های دنیا می ارزد!»
صفحه ۸۷
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما