loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقیق های فصل یادگاری: مجموعه عاشقانه های جنگ و ...

ناشر سوره مهر

نویسنده اسماعیل فیروزی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 48

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27519 10003022
6,000 5,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه 15 قطعه نثر ادبی با مضمون عوامل مؤثر و شاخص جنگ ایران و عراق، که در سه فصل با عناوین «خواب سیب وستاره»، «کلماتی که پیر نمی شوند» و «برکه های اندوه» تدوین و تنظیم شده است. نویسنده در فصل اول، سوار بال احساس به شکارلحظات ناب رزمندگان، به سنگر آنها رفته و لحظات روحانی قبل ازعملیات را توصیف می کند و یا از فراق یاران و از وضع جامعه بعد ازرفتن آنها شکوه سرمی دهد و... و در فصل دوم از واژگان دفاع مقدس همچون پلاک، پیشانی بند و... برداشتی ادبی و متفاوت دارد و درفصل سوم عزیزان از دست رفته اش را مخاطب قرار می دهد و در ناله های فراق، در پی عشقی است که در همین حوالی است.

لحظات ناب حضور در جبهه و یاران که یاد باد خاطراتشان، فصلی از تاریخ ادبیات ما را رقم زده که شاید با دیگر فصول این کتاب قطور تفاوت های بسیار داشته باشد. فصلی است سرشار از ایثار و از خودگذشتگی های عاشقانه و به استقبال مرگ شتافتن ها که نمونه آن را جز در تاریخ صدر اسلام نمی توان یافت. اسماعیل فیروزی در عقیق های فصل یادگاری، سعی دارد تا به شکار لحظه هایی برود که لحظات عاشقانه پرکشید ن ها اتفاق افتاده است. عشقی که او توصیف می کند اگر چه چون عشق مولانا خون ریز است اما عینی است و در آسمان اتفاق نمی افتد. بلکه در همین سرزمینی است که مورد تهاجم بیگانه واقع شده و در رکاب مرادی است که از سلسله انبیا و اولیا است. او سعی دارد لحظاتی را تصویر کند که گویی مدت ها است فراموش شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما