loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از زبان شناسی به ادبیات - جلد اول: نظم

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده کورش صفوی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 350

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، پژوهشی است در حوزه زبان شناسی به ادبیات که آن را دکتر کورش صفوی نگاشته است. در دوازده فصل و یک مقدمه علمی از چگونگی شکل گیری زبان شناسی در ایران. کتاب حاضر، پایان سخن، فهرست اعلام و منابع و مآخذ در 315 صفحه تنظیم شده است.

این کتاب که رساله دکترای نویسنده است، به بررسی زبانشناختی نظم بعنوان گونه ای از ادب فارسی میپردازد. نویسنده کتاب را در 11 فصل و 41 بخش تدوین نموده است که عناوین فصول عبارتند از، «ملاحظات نظری»، «تاریخچه مطالعات ادبی سنتی»، «نارسائی های مطالعات ادبی سنتی»، «تاریخچه اجمالی مطالعات زبان شناختی ادبیات»، «بازبینی پژوهش های زبان شناختی ادبیات»، «تکرار کلامی»، «توازن آوایی»، «توازن واژگانی»، «توازن نحوی»، «سلسله مراتب نظم آفرینی»، «طبقهبندی صناعات بدیع نظم»/ ساختگرایی/ زبانو نشانه ها/ نقش زبان/ پیشینه مطالعات ادبی در غرب و در میان مسلمانان/ امکان تأثیر آرای پژوهشگران اروپایی در بلاغت اسلامی/ آمیختن گفتار و نوشتار/ طرح متون ادبی عرب در فارسی/ عدم توجه به برخی از صناعات/ ضعف درطبقه بندی/ توصیف نظم و بدیع نظم و نثر/ تکرار در سطح واژه، گروه و جمله/ قافیه/ سجع/ جناس/ طبقه بندی صناعات و... از جمله مواردی است که در متن کتاب بررسی شده است. در پایان کتاب نیزمنابع پژوهش، فهرست اعلام و واژه نامه، ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما