loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیفته ی تلویزیون

ناشر سوره مهر

نویسنده بتسی بایارس

مترجم پروین علی پور

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 162

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27549 10003022
11,000 10,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«شیفته تلویزیون» داستانی است که تاثیر قدرت منفی تلویزیون برکودکان و نوجوانان را یادآوری می کند. اگرچه این یادآوری بر اساس تفکر حاکم بر رسانه های غربی شکل می گیرد، اما دریک نمای کلی می تواند تلنگری برای استفاده درست از این رسانه برای کودکان و نوجوانان در همه جای دنیا باشد. «شیفته تلویزیون» ماجرای پسری به نام لنی است که همه واقعیت های زندگی را با آگهی های بازرگانی وبرنامه های تلویزیونی می سنجد و دلش می خواهد همه چیز در این واقعیت خشن، مثل آگهی های مربوط به خوشبوکننده های دهان، زندگی را به سرعت زیر و رو کند و تغییر بدهد؛ اگرچه محور داستان براساس این مفهوم پیش می رود که مشکلات واقعی زندگی به این سادگی ها حل نمی شوند.

شکل گیری این واقعیت در ذهن لنی پس از روی دادن یک اتفاق برای او حاصل می شود؛ در پرسه گردی های خیالبافانه اش در یک جزیره، یک مار پای او را نیش می زند و چون کسی برای کمک به او وجود ندارد، خودش به شیوه قهرمان یکی از فیلم ها به مداوای خودش می پردازد. از محورهای فرعی اما درخشان قصه می توان به یک پیام بازرگانی مربوط به فروش یک اسباب بازی اشاره کرد؛ عروسکی که در این آگهی «دوست» نامیده می شود. ارتباط ذهنی لنی با این «دوست» پلاستیکی و دیالوگ هایش با او در همه جای قصه به خصوص در فصل تنهایی او در جزیره و به هنگام درد کشیدن، از زیبا ترین تمثیل های کتاب برای القای این مفهوم است که سرنوشت انس داشتن با تلویزیون و کالاهای تبلیغی اش چیزی جز تنهایی نیست.

اما خیال پردازی های لنی لحظه ای متوقف نمی شود، گاه خودش را برنده یک مسابقه شرط بندی می بیند و گاه پسری متعلق به ده میلیون سال پیش که مسئولان تلویزیون درباره اش فیلم آموزشی ساخته اند. اما او بعد از صدمه دیدن و یادآوری یک پیام بازرگانی درباره خوب شدن خراشیدگی روی زانوی یک دختربچه در مدت زمانی بسیار کوتاه، به این واقعیت مهم دست پیدا می کند که سازنده های تبلیغات تلویزیونی، زندگی را آنطور که او می شناسد، نمی شناسند. اینگونه است که در پایان قصه، با خاموش کردن تلویزیون، به جنگ با این دنیای دروغین می رود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما