loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سوزه سوزه (رمان)

ناشر سوره مهر

نویسنده انوشه منادی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27550 10003022
2,500 2,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خاطرات و یادهای گذشته، همواره هم خوشایند و شیرین نیستند و گاه لحظاتی تلخ را به یاد می آورند؛ اما چون مشمول گذشت زمان شده اند، آن عبوسی لحظه وقوع را از دست داده اند. انوشه منادی در رمان «سوزه سوزه» چنین فضایی را ترسیم کرده است. او در این کتاب خود از بمباران شهرها می گوید و آژیر قرمز و پناهگاه ه؛ قصه ای که برای خیلی ها آشناست. منادی در «سوزه سوزه» این فضا را در شهر خرم آباد پی گرفته و روایت کرده است. وحید، قهرمان نوجوان داستان و راوی آن است که از پدر و مادرش سخن می گوید و از خواهرش فرشته، از دوستانش و از بازیگوشی هایشان. اما جنگ و بمب با هیچ کس شوخی ندارد. خیلی ها شهر را ترک کرده اند، ولی پدر وحید حاضر نیست این کار را بکند.

پدربزگش هم که پیرمردی دنیادیده است و حالا گوشش سنگین شده، می خواهد در خانه خودش بمیرد. نهایتا خانواده وحید هم به خیل افرادی می پیوندد که از هراس بمباران، شهر را ترک می کنند. با این حال، پدر با تیربارهای دشمن به شهادت می رسد و نوبت سوزه سوزه است که عزاداری در لرستان است و مادر وحید و باقی سوگواران اجرایش می کنند. وحید تاب دیدن این را ندارد که ببیند پدرش را به خاک بسپارند، اما کاظم که او هم پدر خود را از دست داده، وحید را دعوت به صبوری و مردانگی می کند. نثر لطیف و دیالوگ نویسی موفق انوشه منادی، «سوزه سوزه» را به اثری خواندنی بدل ساخته است.

مادر دست به شانه هامان فشار می دهد. می گوید: «یا زهرا! خودت به خدابس کمک کن. حواسم به این بنده خدا نماند. عباس آقا یه کاری بکن.»
- چه کنم توی این محشر؟
خودم را زیر بازوی مادر کنار می کشم. می گویم: «بذار برم دنبالش. بیچاره پای راه رفتن هم نداره.»
پدر لبه پلاستیک را رها می کند، آن را توی بغلم فشار می دهد و می گوید: «طوفان خوابید. می رم دنبالش. شما هم یواش یواش برگردید.»
مادر پس یقه ام را می گیرد. می گوید: «کجا؟ باز تو خودت رو جلو انداختی؟»
صفحه 77
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما