loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درختان صنوبر

ناشر سوره مهر

نویسنده علی اکبر ترابیان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 92

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27553 10003022
19,000 18,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «درختان صنوبر» اثر داستانی علی اکبر ترابیان در باب ادبیات پایداری است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
ترابیان، نویسنده این کتاب درباره فصول کتاب «درختان صنوبر» اظهار داشته است: بنده برخلاف معمول، این مجموعه را به سه فصل مردابی ها، سحرناکان، و افق واره ها تقسیم کرده ام.
فصل اول(مردابی ها) شامل داستان هایی از عراقی های زمان صدام و یک داستان ایرانی است، که به دنبال آنها آمده است. معتقدم موضع هر کس به افکاری که با آنها زندگی می کند، برمی گردد. ممکن است در همان زمان عراق هایی بودند که انقلابی فکر می کردند، یا ایرانی هایی که صدامی زندگی می کردند؛ مثل داستان «جلالخالق» در همین مجموعه.
فصل دوم(سحرناکان) شرح افرادی است که جنگ از نظر مکانی تا زندگی خانوادگیشان، و از نظر زمانی تاکنون برای آنها ادامه داشته است. ممکن است مردم آنها را بشناسند؛ ولی نمی توانند درکشان کنند؛ چون نگاه آنها با جنگ و مصائب فاجعه آمیز آن عرفانی است، تا سیاسی و اجتماعی.
فصل سوم به جنگ و جبهه پرداخته شده؛ از نوع روایاتی از افق واره ها مثل جشنواره ها یا سوگواره ها. در آفندها و پدافندها وقایعی اتفاق میافتاد که برای حاضران صحنه تجربه هایی از «نوع دیگر» رخ مینمود.
نویسنده در دیباچه این کتاب این گونه نوشته است: به چند دلیل این مجموعه را به رشته تحریر درآوردم: الف) خودآزمایی دوباره تکنیکهای داستاننویسی ب) خاطرات منتشرنشده ج) کمکاری در ادبیات داستانی پایداری...، شخصیتهای این داستانها بازیگرانی هستند که سنگینترین نقشها را به عهده گرفتهاند. این که چقدر توانستهاند سهم این نقشها را بپردازند، به زبان و بیان و فضای هر داستان برمیگردد. امیدوارم این مجموعه شروعی باشد برای آنها که جنگ را درک کردهاند و میخواهند آن را بنویسند، که هر چه بنویسند، کم است. چون تأثیر آن هشت سال تا قرنها باقی خواهد ماند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما