loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از نگاه نبوی 19: جنگ

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27557 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این مجموعه کوشش شده سنت (قول، فعل و تقریر) آخرین فرستاده خدا با استفاده از منابع متقن منعکس شود تا تلالو فکر و عمل آن ابرمرد تاریخ، روح و جان خواننده را به درستی صیقل دهد.

مجموعه از نگاه نبوی (ص) در قالب 23 دفتر می کوشد موضوعات متنوعی را در عرصه های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی از منظر نبی خاتم (ص) مورد بررسی قرار دهد و دریچه ای نو، حیات بخش و جهت دهنده را بر روی دیدگاه جوانان با طراوت میهن اسلام مان بگشاید.

عنوان های این مجموعه: معنا و هدف زندگی، فلسفه اخلاق، سیمای انسان، پندهای عرفانی، عشق و محبت، اخلاص، خانواده، رفاه گستری، بیداری، مسجد، شادمانی، شعر و شاعری، اقتصاد، حقوق مردم در حکومت، مدارا و خشونت، حکومت، رفتار با مخالفان، مدیریت فرهنگی، جنگ، تمدن، اهل کتاب، زنان، دیپلماسی و رفتار سیاسی است.

کتاب حاضر در سه بخش کلی نگاشته شده است. مؤلف پیش از ورود به بحث اصلی، دیدگاه اسلام درمورد جنگ، اخلاق در جنگ و نبردهای مشهور پیامبر (ص) را بیان نموده است. در بخش نخست مباحث مختلفی چون: اتمام حجت پیامبر (ص) و دعوت به اسلام پیش از جنگ، خطابه و سخنرانی قبل از جنگ، برگزیدن فرماندهان لایق، تشویق به صبر و پایداری به هنگام رویارویی با دشمن، استفاده از شعار، پرهیز از آغاز جنگ و شبیخون زدن به دشمن، انتخاب روش و تاکتیک جنگی مناسب مطرح شده است. در بخش بعدی، این موارد توضیح داده شده اند: نهی از شرکت افراد ناتوان و ضعیف در جنگ، چگونگی رفتار با اجساد دشمن، حمایت و حفظ محیط زیست، نهی از قطع آب، نهی از کشتن حیوانات اهلی، نهی استفاده از سلاح های کشتار جمعی و غیره. در بخش آخر نیز به مباحث مربوط به بعد از جنگ پرداخته شده است، از جمله: نحوه برخورد با اسرای جنگی، منع جدایی مادر از فرزند، عدم آزار زنان، رفتار با اموال به جای مانده از جنگ، نهی از خیانت در غنایم و ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما