loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه کتاب های اندیشه و سیاست - جلد سوم: اندیشه های سیاسی در غرب از عصر اصلاح دینی تا قرن بیستم

1 (1)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده اسماعیل جهان بین کیاده | مرتضی شیرودی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 264

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27581 10003022
80,000 76,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اندیشه ها، دیدگاه ها و نظریه های متفکران غربی در دستیابی به نظام سیاسی مطلوب، تاریخ اندیشه سیاسی غرب را پدید آورده است که از یونان باستان آغاز و با فراز و نشیب های فراوان به قرن بیست و یکم رسیده است. در تاریخ طولانی اندیشه سیاسی غرب، عصر اصلاح دینی تا قرن بیستم یک مقطع مهم و نیز، حاوی تازگی های بسیار در عرصه اندیشه سیاسی تلقی می شود. اندیشه سیاسی غرب بدون نقد منتشر می شود اما نقدی که در این کتاب انجام گرفته است، منصفانه و با توجه به نیازها و الگوهای اسلامی می باشد.

درباره اندیشه سیاسی غرب از عصر اصلاح دینی تا قرن بیستم سخن بسیار رفته است و کتاب های متعددی در این زمینه به رشته تحریر درآمده است اما نگارش کتابی آموزشی در این باره که توأم با نقد ملایم از اندیشه سیاسی غرب باشد، در بازار به چشم نمی خورد. سؤال اصلی عبارت است: "مهم ترین اندیشه های سیاسی عصر اصلاح دینی تا قرن بیستم چیست؟" سئوالات فرعی عبارتند از: چیستی اندیشه سیاسی توماس مور، ژان بدن، توماس هابز، جان لاک، مونتسکیو، ژان ژاک روسو و نیز اندیشه سیاسی رفرماسیون، نظریه حقوق طبیعی، فلسفه سیاسی روشنگری، محافظه کاری و لیبرالیسم.

ارائه تصویری کلی اما جامع از اندیشه های سیاسی غرب قرون پانزده تا بیست میلادی هدف این کتاب است. مباحث به صورت توصیفی و در عین حال، تحلیلی عرضه شده است و چون از تاریخ اندیشه سیاسی غرب سخن رفته است، اندیشه ها به ترتیب تاریخ ظهور و بروز مورد مطالعه قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما