loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه کتاب های اندیشه و سیاست - جلد چهارم: اندیشه های سیاسی در قرن بیستم

ناشر زمزم هدایت

نویسنده صادق سلیمی بنی | مرتضی شیرودی | مهدی نظرپور

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مقایسه اندیشه ها و نظریات سیاسی مطرح شده در یک قرن اخیر از سوی مکاتب فکری و سیاسی جهان غرب و اسلام است.
در این اثر ابتدا کلیاتی در مورد ویژگی های نظام بین الملل در قرن بیستم ارایه شده و پس از آن عوامل تاثیرگذار بر اندیشه های سیاسی موجود در این قرن، مورد تجزیه و تحلیل تاریخی قرار گرفته است.
آنگاه به ظهور مکاتب سیاسی همچون: نازیسم، نظام های توتالیتر (تمامیت خواه) و فاشیسم که دارای روحیه استبدادی بود، اشاره شده و فراز و نشیب های سیاسی این مکاتب سیاسی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
در ادامه نویسنده به معرفی لیبرالیسم و سیر تاریخی آن پرداخته و انواع، ابعاد، مبانی، اصول و شاخص های این مکتب فکری و سیاسی بررسی نموده و انتقاداتی که به این مکتب وارد است را بان کرده است.

در بخش های دیگری از نوشتار حاضر نگارنده به معرفی اندیشه های مکاتبی مانند: ناسیونالیسم، الیتیسم (نخبه گرایی)، مارکسیسم، آنارشیسم (بی قانونی)، فمنیسم، مدرنیسم و پست مدرنیسم پرداخته و مولفه های مهم این مکاتب را بررسی کرده است.
وی آنگاه به معرفی اندیشه های سیاسی جدید در جهان اسلام که عمدتاً از سوی امام خمینی به دنیا معرفی شده است، پرداخته و امتیازات این نوع اندیشه را بیان و با سایر مکاتب سیاسی مقایسه نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما