loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد ما (دوره دو جلدی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27612 10003022
500,000 450,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بی شک می توان کتاب «اقتصاد ما» را اولین اثر مدون و مبنایی در زمینه اقتصاد اسلامی دانست.شهید سید محمدباقر صدر با تسلط وافر بر منابع دینی، در کتاب حاضر با ژرف اندیشی در علل و عقب ماندگی مسلمانان، مشکل را نه در ظواهر و روبناها، که در رویکرد «تقلیدی» در سطوح گوناگون اندیشه و عمل می داند. او بر این باور است که اقتصاد اسلامی، به مثابه جزئی از نظام اسلامی، با زدودن قالب های فهم بشر مدرن، شامل شرق و غرب، شیوه نوینی را ارائه می دهد که حرکت همگانی امت اسلامی را برای رشد و بالندگی و شکوفایی استعدادهای درونی برای مبارزه با عقب ماندگی اقتصادی، جهت دهی و مدیریت می کند؛ راهی برای رشد و توسعه جوامع اسلامی که می تواند ضمن حفظ استقلال فکری و روحی امت اسلامی، زندگی اجتماعی را بر مبنای عدالت و رفاه و در سایه نگاه به آسمان و جدا شدن از حصار نگاه زمینی سامان دهد.
در جلد نخست این کتاب، نگارنده به بررسی تطبیقی اقتصاد اسلامی با اقتصاد مارکسیستی و اقتصاد سرمایه داری با رویکرد مبنایی می پردازد و ساختار و چارچوب کلی و جایگاه اقتصاد اسلامی را مشخص می سازد. سپس در جلد دوم فرایند دستیابی به مکتب اقتصادی از آموزه های فقهی و دینی را مطرح می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما