loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عینک شیخ: داستانی مستند

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 271

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب «عینک شیخ» داستانی مستند از تلاش­های شیخ برای جلوگیری از نفوذ انگلیس در نهضت عدالت خواهی مردم و نظام سیاسی کشور است.
کتابی که بطور مستند، دست­های منورالفکران را در ترورهای ناموفق و سپس اعدام شیخ افشا می­کند.
کتابی که گفتگوی شیخ با دو زعیم دیگر مشروطه و پاسخ او به ساده اندیشی­ها و غفلت­ها را مطرح می­ کند.
کتابی که توطئه­ های تروریست­های بهایی و کمونیست­های قفقازی را برای زمینه ­سازی دین­ ستیزی و کودتای رضاخان نشان داده است.
کتابی که ایستادگی و مقاومت مردانة شیخ در برابر نفوذی­ها و تروریست­ها و پناه بردن به پرچم بیگانگان برای زنده ماندن را روشن ساخته است.
کتابی که ماجرای تأسف­بار محاکمة شیخ توسط یک روحانی خود فروخته، و صلابت شیخ در برخورد با عوامل اصلی محاکمه را ترسیم می­کند.
«عینک شیخ» داستان مستند زندگی یک مرد است که همچون یک امّت زیست.

نادعلی پیچید در کوچة تنگ و تاریک، و در لبة چارچوبة در کهنه ای به صورت تیغه ای ایستاد و به این صورت خودش رو پنهان کرد.

تهران، آن روزها خیلی ناامن بود، مثل خیلی از شهرهای دیگر، مثل تبریز، اصفهان، رشت. اشرار و الواط شبها را ناامن کرده بودند. تروریستها و اعضا وابسته به انجمنهای مخفی و نیمه آشکار هم دنبال شکار خود بودند:

هر چند وقت یکبار جراید از ترور یک نفر، سرقت مغازه ها و منازل خبر می دادند. برخلاف وعده هایی که مجاهدین داده بودند که بعد از فتح تهران و سرنگونی محمدعلی شاه، امنیت کامل برقرار خواهد شد، ناامنی بیداد می کرد. بخصوص آنهایی که با تفکرات مجاهدین همراهی نداشته یا مشروطه را نظامی مبتنی بر شرع اسلام نمی دانستند، بیش تر از دیگران احساس ناامنی می کردند. نادعلی یکی از آنها بود. او سالهای جوانی و میان سالی اش را در حوادث متعدد دوران مشروطه گذرانده بود و حالا در سنین پیری با همة وجود، ناامنی را می فهمید. همین چند روز پیش بود که مسؤول غلاّت را ترور کردند و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما