loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه رسائل - جلد دوم

رساله الولایه، علم، برهان، علم امام

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید محمدحسین طباطبایی

گردآورنده کتاب سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 258

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2765 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

متفکر بزرگ اسلامی، علامه طباطبایی، علاوه بر کتاب های مستقل، رساله های کوچکی هم دارند که در آنها مطالب عمیق فلسفی، عرفانی و دینی مطرح شده و به سبب همین ژرفایی، مورد توجه دانشوران مسلمان قرار گفته است.

در این کتاب در چهار بخش جداگانه، چهار رساله از علامه طباطبایی بیان شده است که این رساله ها عبارتند از: رساله الولایه، رساله ای در علم، برهان و علم امام.

رساله الولایه (ولایت نامه) که بخش اول این جلد را تشکیل می دهد، در هشت فصل تدوین شده است که این هشت فصل عبارتند از: در تقسیم علم، در علم شی مجرد به ذات خود، در علم علت به معلولش، در علم معلول به علتش، در علم یکی از دو معلوم علت به همتایش، در علم حصول، در تقسیم علم حصولی به تصور و تصدیق و در تقسیم علم حصولی به حقیقی و اعتباری.

بخش دوم این اثر که به رساله برهان اختصاص دارد در 4 مقاله تدوین شده است که به ترتیب مقاله اول در 5 فصل، دوم در 7 فصل، سوم در 3 فصل و چهارم در 4 فصل تدوین شده است و مجموعا به مسائلی چون در کیفیت حصول علم برای ما و اختلاف علوم و کیفیت آن، در بعضی از احکام قضایای ضروری، در احکام برهان لم، در احکام برهان ان، در حقیقت برهانی و اجزای آن ها و احکام آن ها، در اختلاف علوم و مشارکت آن ها و نقل برهان از علمی به علم دیگر، در معنای حد، تصور همچون تصدیق به ضروری و نظری که به ضروری،در مناسبت حد و برهان و زیاد بودن حد بر محدود پرداخته شده است.

علم امام(ع) و نهضت سیدالشهدا(ع)، نهضت سیدالشهدا(ع) و هدف آن، اثر امتناع از بیعت، ترجیح مرگ بر زندگی، اشاره های مختلف امام(ع) به وظیفه خود، اختلاف روش امام(ع) در خلال مدت قیام خود و... عناوینی است که در بخش رساله ای در علم امام مطرح شده است.

مجموعه رسائل علامه طباطبایی به همت سید هادی خسروشاهی در سه جلد توسط نشر بوستان کتاب منتشر شده است. کتاب حاضر جلد دوم این مجموعه می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما