loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خسروانی ها: پژوهشی در اسامی الحان دوره ی ساسانیان

ناشر آرما

نویسنده اکبر یاوریان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 568

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در کتاب حاضر، ضمن ریشه شناسی و تاریخ شناسی اسامی نغمه های موسیقی در دوره ساسانیان، به پژوهش درباره جایگاه آیینی، اساطیری و گاه شماری این نغمه ها پرداخته شده است. این اثر نخستین پژوهش جدی و گسترده درباره این دوره تأثیرگذار از موسیقی کهن ایران است که اثرات آن طول و عرض سراسر این کره خاکی را درنوردیده و هم اکنون هم از مرزهای چین در شرق تا دورترین نقاط غرب در شاخ آفریقا، نشانه های آن مشهود است. بر اساس پژوهشی که در این کتاب آمده است، الحان، واژه ای آرامی است یعنی دوره ای که تحت تأثیر فرهنگ زبانی سلسله هخامنشیان بوده است. در کتاب حاضر، واژگان موسیقی عصر ساسانیان مورد بررسی و پژوهش قرا گرفته است. در واقع بخش اصلی کتاب، واژه نامه است که بسیاری از این واژه ها در اصطلاحات موسیقی عصر حاضر نیز موجود و تعدادی از آن ها قرن هاست که از حافظه ها پاک شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

افروز

این کتاب فوق العاده است. پژوهشی جامع و معتبر از الحان دوره ساسانیان که اطلاعات بسیار نایاب و ارزشمند را شامل میشود. این کتاب میتواند منبعی عالی برای پژوهشهای بعدی در زمینه موسیقی و ریشه شناسی واژگان موسیقایی باشد. با آرزوی موفقیت برای مؤلف گرامی و عرض خسته نباشید.

9 آذر 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما